خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

تولید شمش آلومینیومی ایران به حدود 350 هزار تن رسید

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۵۴

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از مذاکرات با شرکتهای مختلف خارجی و امضای برخی از تفاهم نامه در حاشیه نمایشگاه آلمینیوم خبر داد

به گزارش ایلنا به نقل از ایمیدرو، معاون وزیر صنعت روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ذخایر گاز کشور موجب شده است ایران در جایگاه نخست یا دوم جهانی در این حوزه قرار گیرد و این منبع انرژی امکان تولید و فرآوری مواد معدنی از جمله آلومینیوم را فراهم کرده که مانع از خام فروشی خواهد شد.

مهدی کرباسیان گفت: فرآوری مواد خام معدنی و بهره گیری از بالاترین ارزش افزوده بعنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و اکنون آلومینیوم رقیب جدی برای فولاد در صنعت خودروسازی شده است.

وی به مناسبت برگزاری چهارمین همایش بین المللی آلومینیوم ایران که در 22 و 23 اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: تولید فعلی آلومینیوم کشور کافی نیست و رایزنی های علمی در همایش های بین المللی زمینه ای برای دست یابی به فناوری های روز و بهره گیری از آخرین یافته های جهانی در این بخش است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تمدید قرارداد معدن بوکسیت گینه برای دوره 25 ساله با دولت این کشور از اقدام های سال گذشته بود که قرار است مشاور اروپایی آن تا پایان تابستان 1395 گزارش فنی و مالی این پروژه را به ایمیدرو ارائه کند تا سرمایه‌گذار بین‌المللی شناسایی و کار اجرایی شود.

به گفته وی، همچنین شرکت نالکو دارنده بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم‌سازی هند در مذاکراتی که در تهران صورت گرفت، پذیرفت در قالب یک تیم 6 نفره ایرانی و هندی شیوه‌های سرمایه‌گذاری برای دوره 20 ساله شناسایی و اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مذاکراتی با دو شرکت استرالیایی به منظور واردات بوکسیت و تولید آلومینیوم صورت گرفته است که انتظار می‌رود در این زمینه توافق لازم به عمل آید.

وی پروژه تولید 40 هزار تن شمش آلومینیوم با شرکت چینی ان اف سی NFCبه روش بهره‌گیری از تولید (BOT ساخت ، بهره برداری وانتقال ) در خراسان شمالی را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شرکت ایمیدرو اعلام کرد.

به گفته کرباسیان، ایجاد یک واحد 400 تا 500 هزار تنی تولید شمش آلومینیوم با طرف ایتالیایی در حال مذاکره است که چنانچه نهایی شود، امسال فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

منصور سلطانیه دبیر چهارمین همایش بین‌المللی آلومینیوم ایران نیز در این نشست اظهار داشت: برای شرکت در این همایش 120 مقاله داخلی و 20 مقاله خارجی در مدت دو روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاهی از صنعت آلومینیوم در حاشیه این همایش را یادآور شد و گفت: تاکنون کشورهای آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا، روسیه، عمان، ترکیه و اسپانیا نسبت به تامین غرفه در نمایشگاه اقدام کرده‌اند.

همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست تخصصی کاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو، نشست تخصصی زیست محیطی با مشارکت مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از ویژگی‌های چهارمین دوره این همایش به حساب می‌آید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز