خبرگزاری کار ایران

لزوم توجه بیشتر صادرکنندگان مواد غذایی به بازار روسیه

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۳۹۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط کنونی روسیه ، فرصت مناسبی برای صادرکنندگان کشور بویژه در زمینه صدور خشکبار، مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی بوجود آورده است که به بازار 4 میلیارد دلاری دست پیدا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا؛ وزیر صمت طی نشست با صادرکنندگان خشکبار و مواد غذایی با بیان این مطلب، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های صادرکننده تک محصولی خشکبار و مواد غذایی می‌باشند باید تلاش نمایند در این  شرایط ،علاوه بر صادرات محصول مورد نظر خود سایر مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار را نیز به کشور روسیه صادر نمایید.

به گفته  نعمت‌زاده؛ علاوه بر کشور روسیه درصدد هستیم تا با کشورهای اوراسیا نظیر قزاقستان و بلاروس نیز تجارت ترجیحی برقرار نموده و از طریق صندوق ضمانت صادرات فعالیت صادرکنندگان را حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرکنندگان قبل از صادرات محصول خود می‌بایست نیاز بازار روسیه را شناسایی نموده و مطابق درخواست و میل آنها محصولات غذایی خود را در قالب بسته‌بندی‌های مناسب به آن کشور ارسال نمایند.

 نعمت‌زاده در ادامه به وجود زیرساخت‌هایی در امر صادرات تأکید کرد و گفت: انجام برندسازی و توسعه سهم بازار برندهای فعلی، شناخت کامل از رقبای خود در بازارهای هدف، ارتقای کیفی محصولات صادراتی و کسب استانداردهای بین‌المللی، استفاده از مشاورین بازاریابی خارجی برای شناخت و توسعه بازار محصولات صادراتی، ایجاد دفاتر و نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی، ایجاد شرکت‌های همتراز ایرانی به منظور مشارکت در تولید و صادرات محصولات گروه کالایی، استفاده از بهترین مفاهیم و مدلهای توسعه بازار، استفاده از ظرفیت‌ خالی سایر کارخانجات و تولید با برند سفارشی ایرانی و در نهایت استفاده از ابزار آموزش برای بهبود مستمر فرایندهای صادراتی، از موضوعاتی هستند که هر صادرکننده‌ای می‌بایست دغدغه آن را داشته باشد.

وی افزود: حضور شرکت‌های بزرگ مقیاس و تجمیع شرکت‌های کوچک مقیاس و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک، تعجیل و تحرک جدی شرکت‌های صادراتی در امر صادرات نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما به دنبال ایجاد توازن صادراتی و بازرگانی بوده و در برداشتن موانع داخلی و خارجی در مسیر صادرات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

 نعمت‌زاده در پایان گفت: بسیاری از کالاها باید به صورت عملی و فنی صادر شده تا بازارهای خارجی موجود به آسانی تصاحب شده و در این میان ، تقسیم بازار بین صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز