خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق‌های تهران و بایرن

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۷۰

در دومین روز از سفر هیات تجاری اتاق تهران به ایالت باواریا در آلمان، مسعود خوانساری همراه با تعدادی از اعضای هیات به دیدار مسوولان اتاق بازرگانی و صنعت بایرن رفتند.در این دیدار پس از مذاکرات و گفت‌وگوها برای توسعه مراودات دوجانبه، یک تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی و صنعت بایرن و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به امضا رسید.

به گزارش ایلنا ؛در دومین روز از سفر هیات تجاری اتاق تهران به ایالت باواریا در آلمان، مسعود خوانساری همراه با تعدادی از اعضای هیات به دیدار مسوولان اتاق بازرگانی و صنعت بایرن رفتند.در این دیدار پس از مذاکرات و گفت‌وگوها برای توسعه مراودات دوجانبه، یک تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی و صنعت بایرن و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به امضا رسید.

در آغاز این دیدار خانم اشپینر کونیگ، رییس اتاق بایرن، ضمن خوشامدگویی به هیات اعزامی اتاق تهران، با اشاره به اینکه در دوره تحریم‌ها اتاق مشترک ایران و آلمان پل ارتباطی میان شرکت‌های دو طرف بوده است، گفت: «در دوره جدید و به دنبال رفع تحریم‌ها، ما خواهان برقراری روابط نزدیک‌تر و همکاری مستمر با اتاق تهران هستیم.» وی ایران را بزرگترین اقتصاد منطقه دانست و خاطرنشان کرد که اغلب شرکت‌های بزرگ جهان به دنبال کسب سهم بیشتر از این بازار هستند.

خانم کونیگ به قرارداد همکاری میان شرکت زیمنس آلمان با ایران در زمینه توسعه خطوط راه‌آهن ایران اشاره کرد و افزود: «همکاری شرکت‌های بزرگ با ایران منجر به آن خواهد شد که شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان هم که ستون فقرات اقتصاد است، مسیر را برای ورود به ایران و همکاری با شرکت‌های همتای خود هموار ببینند و این همکاری اساس اقتصاد ایران را نیز قوی می‌کند.» رییس اتاق بایرن سپس توضیحاتی در رابطه با اقتصاد ایالت باواریا و نیز فعالیت‌ها و اقدامات اتاق بازرگانی و صنعت بایرن برای هیات تجاری اتاق تهران ارایه داد. به گفته خانم کونیگ اتاق بازرگانی و صنعت بایرن در حال حاضر 388 هزار عضو دارد.


دولت آلمان فضای همکاری اقتصادی را تسهیل کند
رییس اتاق تهران نیز در این دیدار، از آمادگی این نهاد بخش خصوصی برای همکاری با اتاق بایرن در مسیر توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان خبر داد و با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، برخی از کشورهای اروپایی بلافاصله قراردادهای همکاری با ایران به امضا رسانده‌اند، گفت: «اتاق بایرن و سایر اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی این کشور باید دولت و کابینه آلمان را متقاعد کنند که برای گسترش روابط اقتصادی با ایران باید هرچه سریع‌تر دست به کار شود و با تسهیل توافقات بانکی و بیمه‌ای به شرکت‌های المانی برای ورود به بازار ایران کمک کنند. مسعود خوانساری، تضمین صادرات شرکت‌های آلمانی به ایران و امکان سرمایه‌گذاری‌های مشترک این کشور در ایران را یکی از نیازهای فعلی برقراری روابط دو طرف عنوان کرد. خوانساری هم‌چنین ساختار و وظایف اتاق بازرگانی تهران و تعامل این نهاد با دولت را برای میزبانان آلمانی تشریح کرد.


در پایان این دیدار دو طرف یک تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بیشتر مراودات و تبادل اطلاعات امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز