خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اعلام کرد:

حضور قطعی خودروسازان برتر جهان در ایران پس از برجام

رویکرد اصلی سومین همایش ، رقابت پذیری و همکاری های بین المللی است و به عبارتی اولین رویداد صنعتی بزرگ بین المللی بعد از برجام خواهد بود.

  ایلنا: دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: رویکرد اصلی سومین همایش ، رقابت پذیری و همکاری های بین المللی است و به عبارتی اولین رویداد صنعتی بزرگ بین المللی بعد از برجام خواهد بود.

به گزارش ایلنا ، ساسان قربانی دبیر کل این همایش با مثبت ارزیابی کردن آینده ی صنعت خودرو، به ویژگی های این همایش پرداخت و عنوان کرد: هدف اصلی این همایش رقابت پذیری، همکاری تنگاتنگ بین المللی و بررسی روندهای آتی در صنعت خودرو داخلی است که با حضور قریب به اتفاق مدیران اصلی شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ، 10 و 11 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: همه می دانند در حال حاضر شرایط صنعت خودرو کشور در حالت ویژه ای قرار دارد. از طرفی بخش قابل توجهی از نرخ رشد اقتصادی کشور مرهون فعالیت این صنعت مهم کشور بوده است به همین علت از چند جهت برگزاری این همایش و نتایج به دست آمده آن برای صنعت خودرو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دبیر کل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: تفاوت اصلی این همایش با 2 همایش قبلی شرایط فعلی کشور از نظر بین المللی است. چرا که در 2 همایش قبلی کشور تحریم بود اما هم اینک در آستانه ی رفع همیشگی تحریم ها در چند روز آینده خواهیم بود به همین علت حس می کنیم همایشی که در تهران برگزار می شود در آینده ی صنعت خودروی کشور و بازار جهانی آن تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

سخنگوی شورای سیاست گذاری صنعت خودرو کشور درباره برنامه های پیش بینی شده در این همایش عنوان کرد: در کنار سخنرانی رییس جمهوری و رییس مجلس در 2 روز متوالی این همایش از سخنرانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی استادان دانشگاه، فعالان و پیشکسوتان این عرصه و همچنین مدیران ارشد شرکت های خودروساز داخلی و خودروسازان برتر دنیا بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: در حاشیه ی این همایشنشست های تخصصی متنوع برگزار خوهد شد که قدر مسلم بار علمی فراوانی برای شرکت کنندگان بهمراه خواهد داشت.

قربانی در همین رابطه تصریح کرد: البته برنامه های جانبی متعددی در کنار این همایش برگزار خواهد شد که سعی شده با استانداردهای جهانی همخوانی مطلوبی داشته باشد. شاید مهمترین برنامه ویژه این همایش برگزاری اولین "نمایشگاه تخصصی توانمندیهای صنعت خودرو ایران" باشد که برای نخستین بار است که در این سطح برگزار می شود.

وی در خصوص ویژگی های این نمایشگاه ابراز داشت: این نمایشگاه به طور اختصاصی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی اختصاص دارد و این بار این تنها شرکت های داخلی ایرانی هستند که توانمندی های خود را به فعالان صنعتی دنیا نشان خواهند داد.

دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در خصوص شرکت کنندگان در این همایش گفت: تقریبا بیشتر کشور های طراز اول دنیا در زمینه ی تولید خودرو در این همایش شرکت خواهند کرد. شرکت هایی از آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین و سوئد از این دست کشورها هستند.

وی درباره حضور شرکت های خودروسازی آمریکایی در این همایش عنوان کرد: ما محدودیتی برای حضور شرکت های آمریکایی در این همایش مهم در کشور نداریم اما ظاهرا به خاطر شرایط فعلی تحریم ها که هنوز به طور 100 درصدی مشخص نشده است، برخی شرکت های آمریکایی چندان رغبتی به حضور در این همایش از خود نشان نداده اند.

قربانی افزود: احتمال دارد بعد از اعلام رسمی رفع تحریم های ظالمانه، شرایط فرق کند اما موضوعی که وجود دارد این است که جسته و گریخته برخی شرکت های آمریکایی از کم و کیف این همایش اطلاعات گرفته اند و شاید در روزهای آتی نظر خود را تغییر داده و در این همایش بین المللی حضور یابند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو، درباره نتایجی که از این همایش در آینده نصیب کشور خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر در تمام دنیا بحث فروش از تولید پیشی گرفته است و تقریبا تمام شرکت های خودروسازی در صدد فروختن محصولات خود در بازار جهانی هستند. در این فرآیند حضور ایران در این بازار و از همه مهمتر مشارکت شرکت های معتبر خارجی با خودروسازان داخلی از مواردی است که سعی می کنیم در این همایش به نفع اقتصاد و صنعت ایران مصادره کنیم.

قربانی با مهم خواندن این همایش تاکید کرد: این همایش نخستین همایش و نشست بزرگ و بین المللی کشور است که بعد از رفع رسمی تحریم ها در کشور برگزار می شود و از این حیث که تمام شرکت های برجسته صنعتی جهان پیش تر با آنکه علاقه داشتند در صنعت خودرو ایران مشارکت کنند اما به دلیل تحریم پا پیش نمی گذاشتند، در این همایش احتمال دارد علاقه خود را به صورت علنی ابراز کنند و حتی قراردادهایی در این خصوص با شرکت های داخلی مرتبط منعقد نمایند.

 

کد خبر : ۳۴۱۴۹۴