خبرگزاری کار ایران

معاون اتاق اصناف:

نوع تعامل مردم و اصناف، شاخص مهم رضایت مردم از حاکمیت است

هیچ فردی در کشور نیست که روزانه با اصناف مراوده و معامله نداشته باشد و در واقع ویترین اصلی و مهمترین حلقه تعامل حاکمیت با مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اتاق اصناف در جشنواره تغذیه برتر  اظهارداشت: جامعه بزرگ اصناف ایران  و بازار تهران متشکل از 8400 اتحادیه و 360 اتاق اصناف در قالب 3 میلیون عضو صنفی و در 1850 عنوان ورثه صنفی غریب به 6  میلیون فرصت شغلی در بحث غیر دولتی ایجاد کرده و توانسته جمعیتی بالغ 24 میلیون نفر را به طور مستقیم در خانواده خود جای دهد.

سید منصور حسینی افزود: هیچ فردی در کشور نیست که روزانه با اصناف مراوده و معامله نداشته باشد و در واقع ویترین اصلی و مهمترین حلقه تعامل حاکمیت با مردم هستند.

وی ادامه داد: نوع تعامل اصناف و بازار و مردم شاخص مهمی از رضایت مردم از حاکمیت است و از سوی دیگر پشتیبانی اصناف از برنامه‌های حاکمیت به تحقق هر چه بهتر برنامه های ملی منجر خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران در سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به مقوله فرهنگ اقتصاد معاونت مستقل و با اهداف و برنامه جامعه ای را تحت عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی راه اندازی کرد.

حسینی با تصریح اهداف تاسیس بنیاد فرهنگی اصناف ایران تصریح کرد: شناساندن هویت و منزلت اصناف به عنوان بزرگترین و مهمترین رکن بخش خصوصی ایران با ظرفیت های عظیم معنوی و معادی ، فرهنگی ، اجتماعی  و اقتصادی را و همچنین گسترش مبادلات و تعاملات اصناف در حوزه های مختلف فرهنگی هنری از جمله مهمترین اهداف است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی اصناف ایران ادامه داد: در جلسات متعددی که با حضور تشکل حوزه غذا طی چند ماه گذشته در محل اتاق اصناف ایران برگزار شده توجه به سلامت غذا بیشتر از آن چه ما در نظر داشتیم دغدغه فعالان این حوزه بود. حاصل این نشست‌ها تاسیس کمیسیون سلامت غذا در اتاق اصناف ایران بود.

وی افزود: استانداردسازی در حوزه فراوری غذا و طراحی نشان ایرانی (ایران افتخار من است) از دیگر تلاش های کمیسیون مذکور بود.

وی ادامه داد: در نخستین جشنواره تغذیه برتر 35 رستوران و چلوکبابی با جسارت و شجاعت خودشان را در معرض ارزیابی قرار دادند و از بهترین‌ها تقدیر شد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: اهدای نشانه ایران هر سال انجام شود و سطح فرهنگی اصناف بیش از پیش ارتقا یابد.

کد خبر : ۳۳۷۰۵۸