خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو:

اعلام آمادگی ایتالیا برای ارائه خدمات بیمه ای تا پنج میلیارد یورو به صنایع معدنی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۳۳۴

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: شرکت بیمه ساچه ایتالیا، آمادگی خود را برای ارائه خدمات بیمه ای تا سطح پنج میلیارد یورو برای صنایع معدنی ایران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا ، جووانی کاستِلانِتا (Giovani Castellaneta) در دیدار با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: قرار است همانند سال های پیش از تحریم، روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی افزود: سطح پوشش بیمه ای پیش بینی شده توسط این شرکت برای همه فعالیت های اقتصادی ایران و و ایتالیا نیست، بلکه شروعی دوباره از سوی دو طرف در مناسبات اقتصادی است.

این مقام ایتالیایی خاطرنشان کرد: از نظر ساچه، محدودیتی برای افزایش سقف پوشش بیمه ای برای اجرای طرح ها در ایران وجود ندارد.

شرکت بیمه صادراتی ساچه ایتالیا که تحت پوشش دولت آن کشور قرار دارد، یکی از بزرگترین شرکت های بیمه ای در اروپا و جهان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، شرکت بیمه ساچه در سال های پیش از تحریم علیه ایران، بیمه بسیاری از طرح های بزرگ از جمله پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی ایران از جمله فولاد، آلومینیوم و غیره را برعهده داشت و اکنون در پی از سرگیری روابط با ایران است.

به اعتقاد کاستِلانِتا، سازمان ایمیدرو و شرکت ساچه می توانند زمینه حضور و مشارکت شرکت های دو طرف در طرح های اقتصادی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در هفته جاری مذاکراتی با بانک مرکزی و تعدادی از بانک های ایرانی انجام می شود، افزود: در این مذاکرات فهرستی برای همکاری های دو طرف به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی آماده می شود که به تسهیل در شکل گیری ارتباط کمک خواهد کرد.

مدیرعامل ساچه گفت: ارتباط منسجم با ایمیدرو برای این شرکت مهم است؛ سازمان یاد شده می تواند ضمانت های لازم برای پوشش بیمه ای طرح های معدنی و صنایع معدنی را برعهده گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این دیدار گفت: در ماه های گذشته، تفاهمنامه هایی با شرکت های ایتالیایی در بخش های فولاد و آلومینیوم امضا شده که این امر، می تواند حرکت مناسبی برای اجرای طرح های ایران و پوشش بیمه ای از طرف ساچه باشد.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه تحریم ها سبب زیان طرف های اقتصادی ایران در اروپا شد، ادامه داد: دولت های ایران و ایتالیا عزم راسخی برای شکل گیری ارتباط مستحکم بین شرکت های دو طرف دارند.

به گفته کرباسیان، ایمیدرو آمادگی دارد طرح هایی که می تواند از طرف ساچه تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد را ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، «فدریکا گوئیدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا دیروز(یکشنبه) در همایش تجاری ایران و ایتالیا گفت: تلاش می کنیم حجم مبادلات تجاری خود با ایران را به سطح پیش از تحریم های بین المللی، به میزان سالانه هفت میلیارد دلار برسانیم.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز دیروز گفت: روابط و همکاری های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بسیار تاریخی و گسترده بوده که به خاطر تحریم های ظالمانه در چند سال گذشته، این روابط به حداقل خود کاهش یافت؛ در عین حال در آن شرایط نیز حجم مبادلات تجاری دوکشور حدود 1.5 میلیارد دلار در سال بود.

هیات 360 نفره اقتصادی ایتالیا که دیروز(هشتم آذرماه) وارد تهران شده، قرار است دیدارهایی با فعالان تجاری و بازرگانی کشورمان داشته باشند.

در همایش تجاری ایران و ایتالیا که دیروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، دو کشور چهار توافق نامه همکاری در زمینه گردشگری و تجاری امضا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز