خبرگزاری کار ایران

یک مالک اتوبوس:

توریست‌های خارجی از اتوبوس‌های اسکانیا استقبال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۰۰۸

اتوبوس‌های اسکانیا با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارند و طبیعتاً همه از این امر راضی‌اند. نکته مهم این است که ما هم بتوانیم استانداردهای جدید را به طور کاملاً اصولی در محصولات خودمان ایجاد کنیم. من تا به امروز مشکلی با کیفیت فنی اسکانیا نداشته‌ام و مطمئن هستم که از این پس هم نخواهم داشت.

به گزارش ایلنا، اسکانیای سوئد یکی از بزرگترین شرکت‌های اتوبوس‌سازی دنیاست که سهمی چشمگیر در حمل و نقل عمومی جهان دارد؛ سهمی که بخش قابل توجهی از آن در ایران است. شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان در ایران، نمایندگی تولید اتوبوس‌های اسکانیا را برعهده دارد و سالانه با تولید تعداد قابل توجهی از این اتوبوس‌ها نقشی بی‌بدیل در توسعه سیستم جاده‌ای کشور ایفا می‌کند. در رابطه با کیفیت و جایگاه اتوبوس‌های اسکانیا با محمدرضا منصوری -  یکی از مالکان اتوبوس‌های اسکانیا در ایران به گفت‌وگو نشستیم. او سه دستگاه اتوبوس اسکانیا دارد. متن کامل این گفت‌وگو را در ذیل بخوانید.

 

از چه زمانی با اتوبوس آشنا شدید؟

این کار، شغل پدری ماست. من از بچگی تاکنون با اتوبوس همراه بوده‌ام. من از زمانی که اتوبوس‌های ۳۰۲ بنز در جاده‌ها بودند، با اتوبوس آشنا شدم؛ بعدها بی‌۷ ولوو داشتیم و حالا هم که اسکانیادار هستیم. کلاً زندگی ما با اتوبوس و جاده عجین شده است.

 

چند سال است از محصولات شرکت عقاب افشان استفاده می‌کنید؟

من از سال ۸۵ اتوبوس اسکانیا خریده‌ام و اکنون سه دستگاه از این اتوبوس‌ها را دارم.

 

آیا اتوبوس‌های شما در خطوط خاصی فعال است؟

ما اتوبوس‌های توریستی داریم؛ به این معنی که مسافران ما اغلب توریست‌های داخلی و خارجی هستند که آنها را به مناطق تاریخی و گردشگری می‌بریم. البته این کار در قالب سیستم تعاونی‌های مسافربری انجام می‌گیرد.

 

چه انگیزه‌ای باعث شده سراغ اسکانیا بروید؟

دلایل بسیاری را می‌توانم نام ببرم. اسکانیا اتاق بسیار زیبا و مستحکمی دارد. چیدمان صندلی‌های آن کاملاً حرفه‌ای است و فاصله بین آن‌ها شرایط خوبی را برای تردد و استراحت مسافر مهیا می‌کند. از نظر فنی هم که این اتوبوس‌ها با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارند و استهلاک آن‌ها کمتر از سایر برندها است. به همه این موارد، کیفیت عالی خدمات پس از فروش عقاب افشان را هم اضافه کنید. برای من این موضوع خیلی مهم است که امکان نگهداری اصولی از اتوبوس‌هایم فراهم باشد.

 

از انتخاب خود رضایت کافی دارید؟

همه اسکانیاداران راضی‌اند، چون شأن و عظمت برند اسکانیا به قدری است که نمی‌توان از آن ایراد یا اشکال گرفت. ما تنها از نظر تأخیر در تحویل اتوبوس‌ها قدری اذیت شدیم که البته مدیران و مجموعه عقاب افشان مقصر نبودند و در‌‌ همان برهه از زمان، مدیران مجموعه عقاب افشان با ما رفتار و برخورد بسیار خوبی داشتند. امیدوارم مسؤولان در آینده قدری با سعه صدر بیشتری با شرکت بزرگی مثل عقاب افشان رفتار کنند.

 

به عنوان یک اسکانیادار و اسکانیاسوار، کیفیت فنی این اتوبوس‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من بعید می‌دانم بتوان از این اتوبوس‌ها ایراد فنی گرفت. اتوبوس‌های اسکانیا با استانداردهای روز اروپا مطابقت دارند و طبیعتاً همه از این امر راضی‌اند. نکته مهم این است که ما هم بتوانیم استانداردهای جدید را به طور کاملاً اصولی در محصولات خودمان ایجاد کنیم. من تا به امروز مشکلی با کیفیت فنی اسکانیا نداشته‌ام و مطمئن هستم که از این پس هم نخواهم داشت.

 

آیا تا به حال توریستی از کیفیت اسکانیا ابراز نارضایتی کرده است؟

من سال‌هاست با توریست‌های خارجی سر و کار دارم و تا به حال حتی یک نفر از آنها به کیفیت این اتوبوس‌ها ایراد نگرفته است. اتفاقاً همانطور که گفتم، راحتی اتوبوس‌های اسکانیا باعث شده توریست‌ها از آن‌ها استقبال کنند.

 

یکی از مسائل مهم در زمینه اتوبوس‌داری نحوه نگهداری از اتوبوس است. چرا برخی از رانندگان ما نسبت به این موضوع بی‌تفاوتند؟

ابتدا باید بگویم که نگهداری اصولی از اتوبوس برای من خیلی اهمیت دارد، چون معتقدم این اتوبوس‌ها باید سالیان سال در جاده‌ها تردد داشته باشند و قرار نیست آن‌ها را هر سال تعویض کنم. در مورد سؤال شما، فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتی که برای اتوبوس‌ها ایجاد می‌شود، نتیجه ناآگاهی راننده‌هاست. آن‌ها در بیشتر مواقع، دانش فنی لازم را ندارند؛ مثلاً همین سرویس‌های دوره‌ای که برخی آن را جدی نمی‌گیرند، یا استفاده از قطعات غیراصلی و تعمیر اتوبوس‌ها در تعمیرگاه‌های غیرمجاز.

تجربه به همه ما ثابت کرده که اگر مبنای کار را اصول اعلام شده از سوی شرکت عقاب افشان قرار دهیم، سال‌های سال با اسکانیا مشکلی نخواهیم داشت. به عبارتی، باید تأکید کنم اسکانیا اتوبوسی است که اگر مراقبت اصولی از آن داشته باشیم، نه موجب دردسر می‌شود و نه خرج اضافی برای‌مان به بار می‌آورد.

 

چرا برخی افراد از قطعات غیراصلی استفاده می‌کنند؟

متأسفانه این کار، بسیار غلط است و خیلی‌ها هم به سادگی از کنار آن می‌گذرند. به نظرم اغلب برای کاهش هزینه از قطعات غیراصلی استفاده می‌کنند که به هیچ وجه کار درستی نیست. من خودم هرجایی نیاز باشد و در هر شهری که باشم نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان را پیدا می‌کنم و به آنجا می‌روم. این کار خیال من را راحت می‌کند و مطمئن هستم از قطعه جدید و اصلی استفاده می‌شود که یک سال گارانتی دارد. ما شاید پول بیشتری برای قطعه اصلی پرداخت کنیم اما این افزایش هزینه، آسودگی خاطر ما را به همراه دارد و از آسیب‌های بزرگتر جلوگیری می‌کند. ای کاش همه این گونه فکر کنیم.

 

با توجه به اینکه اغلب صاحبان خودرو در کشور از نحوه خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی گله دارند، نظرتان را درباره کیفیت خدمات پس از فروش عقاب‌افشان بگویید.

من فکر می‌کنم یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های خدمات پس از فروش ایران را عقاب‌افشان دارد و از این نظر واقعاً راضی‌ام. البته نه فقط بخش خدمات پس از فروش عقاب افشان بلکه تمام بخش‌های این شرکت، به کار خود نگاه حرفه‌ای دارند. خاطرم هست یک روز وقتی برای تحویل اتوبوسم به سمنان رفته بودم، شرایطی پیش آمد که باید یک روز دیرتر اتوبوس را تحویل می‌گرفتم.‌‌ در حالی که این شرکت هیچ وظیفه‌ای برای اسکانم نداشت، من را به مهمانسرای شرکت عقاب افشان بردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز