خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

نظام توزیع محصولات کشاورزی در کشور بیمار است / دلالان، شکاف بین تولید کننده و مصرف کننده را پر می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۷۹

تعزیرات با فعالیت‌هایی سعی در کنترل بازار دارد و همچنین نرخ گذاری انجام شده است؛ اما متاسفانه واسطه‌ها قدرت بیشتری دارند و یکی از دلایل وجود دلالان این است که این کار برایشان سود تضمین شده به همراه دارد.

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مربوط به سرمازدگی درختان مرکبات به خصوص در شمال کشور، چندین بار در کمیسیون کشاورزی مطرح شده است.

بهرام بیرانوند، در رابطه با سرمازدگی درختان مرکبات و امکان بروز مشکلاتی برای بازار شب عید، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: بخش وسیعی از باغات مرکبات از گزند سرما در امان مانده‌اند و امیدواریم برای بازار شب عید دچار مشکل نشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر ناعادلانه بودن قیمت محصولات خریداری شده از کشاورز و عرضه آن در بازار به قیمت‌های چند برابر، افزود: متاسفانه شکاف جدی بین کشاورز و مصرف کننده وجود دارد که این شکاف را دلالان پر می‌کنند.

بیرانوند تصریح کرد: نظام توزیع محصولات کشاورزی در کشور بیمار است که موجب می‌شود سود آن را واسطه‌ها ببرند.

وی در رابطه با جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار نیز گفت: تعزیرات با فعالیت‌هایی سعی در کنترل بازار دارد و همچنین نرخ گذاری انجام شده است؛ اما متاسفانه واسطه‌ها قدرت بیشتری دارند و یکی از دلایل وجود دلالان این است که این کار برایشان سود تضمین شده به همراه دارد.

بیرانوند تاکید کرد: حلقه تولید تا مصرف طولانی شده است که موجب سرازیر شدن سودهای هنگفت به جیب دلالان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز