خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

روسیه بازار جدید میگو و آبزیان ایران / آغاز پرورش ماهی در قفس تا چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۵۱

یکی از بازار‌های جدید برای محصولات شیلاتی کشور‌های همسایه‌ای مانند روسیه هستند که با توجه به پتانسیل موجود و نیاز این کشور به واردات میگو می‌تواند حدود پنج هزار تن میگو را به این کشور صادر کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه مصرف آبزیان در ایران نصف متوسط سرانه جهانی است به گونه‌ای که علی‌رغم فرهنگ‌سازی صورت گرفته در سال گذشته هر ایرانی به‌طور متوسط ۸.۵ میلیون انواع آبزیان را مصرف کرده در حالی که متوسط سرانه مصرف جهانی آبزیان ۱۹ کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صالحی در نشست مطبوعاتی که در سازمان شیلات کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در رابطه با میگو وآبزیان در کشور وجود داشت در سال جاری توانسته‌ایم به میزان قابل توجهی از تلفات میگو و دیگر آبزیان جلوگیری کرده و با اقدامات آموزشی سالی بدون بیماری برای تولید داشته باشیم.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: نمی‌توان گفت در منطقه گوا‌تر که پرورش میگو انجام می‌شود بیماری وجود ندارد چرا که سخت‌پوستان به این بیماری آلوده هستند و در این میان نیز سه استخر که تولیدات آن‌ها آلوده به بیماری لکه سفید بوده معدوم شده‌اند اما پرورش‌دهندگان در مابقی سایت‌ها بدون مشکل در حال برداشت محصولشان هستند و حتی کمتر از ۹۰ روز می‌گوی ۲۴ گرمی از آنجا برداشت شده است.

صالحی با بیان اینکه بازار جدید برای محصولات شیلاتی ایران در بین کشورهای همسایه روسیه است، افزود: یکی از بازار‌های جدید برای محصولات شیلاتی کشور‌های همسایه‌ای مانند روسیه هستند که با توجه به پتانسیل موجود و نیاز این کشور به واردات میگو می‌تواند حدود پنج هزار تن میگو را به این کشور صادر کنیم.

صالحی اعلام کرد: براساس موافقت‌نامه‌های اصولی صادر شده می‌توانیم تا پایان برنامه ششم حدود ۱۰ هزار تن گوشت ماهی خاویاری و ۳۰۰ تن خاویار تولید کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در آخر تاکید کرد: در زمینه پرورش ماهی در قفس یکی از مزارع بزرگ در دریای خزر با همکاری سازمان شیلات کار خود را تا چند روز آینده آغاز می‌کند که امیدواریم در تولید این محصول نیز به پیشرفت مناسبی برسیم چرا که براساس آمار اعلام شده کشور‌های پیشرویی مانند نروژ تولید ماهی در قفس خود را تا حدود یک میلیون تن رسانده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز