خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه:

۹۵ درصد سویای مورد نیاز کرمانشاه از طریق واردات تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۷۰

ذرت مورد نیاز استان کرمانشاه توسط دو بخش دولتی و خصوصی تامین می‌شود و این مقدار از یک تا سه میلیون تن متغییر است.

حسن احمدی به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان وظایفی در چارت سازمانی خود دارد که از آن میان می‌توان به تنظیم بازار نهاده‌های دامی همانند سویا، ذرت و جو اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سازمان وظیفه تنظیم بازار پروتئین را نیز برعهده دارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از سویای مورد نیاز در استان کرمانشاه از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه وظیفه تنظیم بازار تعریف شده برای خود را بر عهده دارد، تاکید کرد: در حال حاضر، ذرت مورد نیاز استان کرمانشاه توسط دو بخش دولتی و خصوصی تامین می‌شود و این مقدار از یک تا سه میلیون تن متغییر است.

احمدی بیان داشت: پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در سال گذشته بیش از ۵ هزار تن گوشت مازاد مرغ را با قیمت‌های تعیین شده دولتی برای تنظیم بازار خریداری و انبار کرد و در روزهای تعیین شده در بین مردم توزیع کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: بعد از آزاد شدن صادرات دام زنده از کرمانشاه، در چند روز آینده نیز صادرات مرغ زنده از بازارچه‌های مرزی این استان آغاز خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ واحد تولید تخم مرغ در استان کرمانشاه فعال است و سعی داریم در آینده این واحد‌ها را بیشتر کنیم تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۷۵ تن تخم مرغ در استان کرمانشاه مصرف می‌شود، اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تولید تخم مرغ در استان کرمانشاه با میزان مصرف آن برابری می‌کند و از این نظر نیازی به واردات تخم مرغ از دیگر استانهای کشور نداریم.

وی جایگاه استان کرمانشاه در بحثتولید گوشت قرمز در کشور را ممتاز دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز