خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه:

ایجاد اشتغال در کشور با افزایش ظرفیت‌های فولاد محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۵۴

فولاد مبارکه با انجام سرمایه‌گذاری در استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و چهار محال و بختیاری توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال مولد به توسعه صنایع پایین دست و بالا دست این استان‌ها بپردازد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در مراسم هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، ریخته‌گری، فولاد، معادن و صنایع وابسته که با حضور شرکت فولاد مبارکه اصفهان و بیش از ۹۰ شرکت داخلی و خارجی به مدت ۳ روز در نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برگزار شد، گفت: ایجاد اشتغال هر چه بیشتر در کشور از طریق تولید و افزایش ظرفیت‌های فولاد محقق خواهد شد. به‌طوری که فولاد مبارکه تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود ارباب‌زاد؛ افزود: شرکت فولاد مبارکه با انجام سرمایه گذاری‌های زیاد در استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و چهار محال و بختیاری توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال مولد به توسعه صنایع پایین دست و بالا دست این استان‌ها بپردازد.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی کشور‌ها، مصرف سرانه فولاد در آن کشور است و این شاخص در ایران حدود۲۴۰ کیلوگرم برای هر نفر است. درحالی که در کشورهای پیشرفته این شاخص ۳۴۰ کیلوگرم است که نشان می‌دهد کشور ما هنوز با این کشور‌ها فاصله دارد.

وی گفت: در حال حاضر کشور چین با تولید بیش از ۷۷۰ میلیون تن تولید در ردیف اول جهان قرار گرفته و کشورما با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن در رتبه پانزدهم جهان است و این در حالی است که کشور عزیزمان با داشتن معادن بسیار غنی سنگ آهن، انرژی فراوان و نیروی انسانی ماهر و با تجربه می‌تواند روز به روز به ظرفیت‌های تولید فولاد کشور بیافزاید.

ارباب‌زاده افزود: شرکت فولاد مبارکه در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ بزرگ فولادی است. به‌طوری که علاوه بر اجرای طرح های توسعهٔ زیر سقف موجود، ظرفیت خود را به ۴/۵ میلیون تن افزایش داده و اقدام به خرید شرکت فولاد سبا از ذوب آهن اصفهان در سال ۸۵ و همچنین شرکت فولاد هرمزگان در سال ۸۹ و شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در سال جاری کرده است تا ظرفیت فولاد مبارکه با مجموعه‌های خود به بیش از ۵/۷ میلیون تن افزایش یابد.

وی در ادامه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در معادن گل گهر در سیرجان و چادر ملو در یزد اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تامین مواد اولیه، یکی از دغدغه‌های فولاد مبارکه برای ظرفیت‌های بالا‌تر است، اقدام به سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن سنگان کردیم که بدین ترتیب یک کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت ۵ میلیون تن و یک واحد تولید گندله به ظرفیت ۵ میلیون تن احداثخواهد شد تا بخشی از نیاز فولاد مبارکه به مواد اولیه تامین شود.

معاون بهره برداری شرکت فولادمبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به صرفه جویی‌های صورت گرفته در مصرف آّب اشاره کرد و افزود: میزان مصرف آّب در زمان راه اندازی فولاد مبارکه در حدود ۱۰ متر مکعب به ازای هر تن تولید فولاد بود که علیرغم افزایش ظرفیت تولید در حال حاضر این مقدار به کمتر از ۵ متر مکعب به ازای هر تن تولید فولاد رسیده است. ضمن اینکه به منظور تامین نیاز آینده خود به منابع آبی اقدام به سرمایه گذاری برای استفاده از پساب‌های شهرهای همجوار فولاد مبارکه کرده است که قطعاً کمک بسیار خوبی به استان با توجه به کمبود آب است.

در حاشیه این نمایشگاه امیرحسین نادری، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه، به نقش فولاد مبارکه در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط فولاد مبارکه به سهام عدالت اختصاص یافته است و این در حالی است که از مجموع۸۶۰۰ میلیارد تومان سود حاصل شده در شرکت فولاد مبارکه از ابتدای واگذاری تاکنون بالغ بر ۲۵۸۰ میلیارد تومان بابت ۳۰ درصد سهام عدالت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تعداد سهام عدالت در بدو واگذاری در سال ۸۵ بالغ بر ۴ میلیارد و۷۴۰ میلیون سهم بوده که در دو مرحله افزایش سرمایه فولاد مبارکه به ۱۵ میلیارد سهم افزایش یافته است.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه افزود: در سال گذشته، فولاد مبارکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده و سرمایه گذاری‌های زیادی در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، چهار محال و بختیاری و اصفهان برای توسعه صنعت فولاد انجام داده است ضمن اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به اتاق بازرگانی بابت یک در هزار فروش پرداخت شده است.

در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و آشنایی هر چه بیشتر صنایع فولادی و وابسته با توانمندی @ های یکدیگر و تبادل تجارب مربوطه است، افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از ۹۰ شرکت داخلی و خارجی با مشارکت استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مشارکت مستقیم کشور ترکیه برگزار شد که استقبال بی‌نظیر شرکت کنندگان نسبت به سال های قبل، نشان دهنده رشد چشمگیر صنعت فولاد در کشور بوده و این حضور چشمگیرقطعاً تاثیر بسیار خوبی در جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در صنایع کشور خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز