خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، در گفتگو با ایلنا؛

قیمت خرید گوجه فرنگی از باغدار متناسب با قیمت تمام شده آن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۸۰

باغداران با توجه به محدودیت در زمینه کشت محصولات و زحمت بسیار اقدام به تولید گوجه فرنگی می‌کنند که جزو اقلام پر مصرف و مهم صیفی جات می‌باشد این در حالی است که دلالان و واسطه گران اغلب کارخانه‌های رب سازی با پایمال کردن حق آنان سودهای سرشاری به جیب روسای خود می‌ریزند.


یک عضو کمیسیون کشاورزی گفت: قیمت تمام شده هر کیلو گوجه فرنگی برای باغدار، ۳۸۰ تومان است؛ اما در زمان خرید این محصول از باغداران هرکیلو گوجه فرنگی ۲۵۰ تومان از تولیدکننده خریداری می‌شود که این مسئله به خودی خود موجب ضرر و کاهش تمایل باغدار به کاشت گوجه فرنگی می‌شود.


رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه این اختلاف در هزینه و خرید گوجه فرنگی به نفع تولید کننده نیست، اظهار کرد: باغداران با توجه به محدودیت در زمینه کشت محصولات و زحمت بسیار اقدام به تولید گوجه فرنگی می‌کنند که جزو اقلام پر مصرف و مهم صیفی جات می‌باشد این در حالی است که دلالان و واسطه گران اغلب کارخانه‌های رب سازی با پایمال کردن حق آنان سودهای سرشاری به جیب روسای خود می‌ریزند.


وی در ادامه با اشاره به مشکلات برنج کاران افزود: از طرفی شرکت تعاونی کشاورزران در ماه‌های خرید برنج، باید بازوی کشاورز باشد و از طرف دیگر باید از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شود و تنها میزان کمبود برنج در ایران جبران شود نه اینکه واردات، موجب انبار شدن برنج داخلی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز