خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵ هزار میلیارد تومانی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۱۳

با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ۳۶هزارمیلیارد ریال به ۵۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان که با حضور ۲/۸۶ درصد سهامداران تشکیل شد، پس از انتخاب هیأت رئیسه مجمع و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت درخصوص گزارش توجیهی هیأت مدیره در این زمینه، این افزایش سرمایه مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی؛ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: با توجه به توسعه‌های انجام شده در شرکت و توسعه‌های در دست انجام، چنانچه کنسانتره و گندله مورد نیاز ظرفیت‌های ایجاد شده تأمین نگردد، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده میسر نمی‌ شود از این رو ضرورت می‌یابد شرکت، ضمن حفظ مالکیت خود در شرکت‌های سرمایه‌پذیر معدنی همچون گل‌گهر و چادرملو، سرمایه‌گذاری در طرح تولیدکنسانتره‌ و گندله‌سازی سنگان را تسریع بخشد که تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت حفظ درصد مالکیت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر معدنی، از طریق افزایش سرمایة اخیر ضرورت می‌یابد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز درخصوص روند افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه در اسفندماه سال ۸۵، با سرمایه ۱۵۸۰۰ میلیارد ریال در بورس عرضه شد. سرمایه این شرکت در سال ۸۹ با ۱۰هزارمیلیارد ریال افزایش به ۲۵,۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و در مرحله دوم در سال ۹۲ با ۱۰,۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه خود را به ۳۶هزار میلیارد ریال افزایش داد.

امیرحسین نادری، با بیان اینکه تا پیش از مصوبات این مجمع سرمایه فعلی این شرکت ۳۶هزارمیلیارد ریال بود و در این مرحله با افزایش ۳۹ درصدی به ۵۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت، تصریح کرد: با ثبت افزایش سرمایة فعلی، سرمایة شرکت از زمان پذیرش در بورس تاکنون ۲۱۶درصد افزایش یافته است و جزء چند شرکت اول بازار بورس به لحاظ ارزش بازار محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: از ۱۴هزارمیلیارد ریال افزایش سرمایه مصوب شده، ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران(معادل ۸/۳۴ درصد) و مابقی به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال(معادل ۲/۴ درصد) از محل سود انباشته تأمین شده است.

نادری، مشارکت در افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت‌های معدنی گل‌ گهر و چادرملو و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و فولاد هرمزگان جنوب را از دیگر اهداف این افزایش سرمایه برشمرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان(سهامی عام) در نظر دارد در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود مشارکت نماید

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انجام طرح توسعه ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا را از دیگر اهداف فولاد مبارکه در زمینه افزایش سرمایه برشمرد و دراین رابطه اضافه کرد: طرح توسعه فولاد سبا از بیست و ششم مرداد ماه سال ۹۰ تنفیذ و عملیات اجرایی آن در یکم مهر ماه همان سال آغاز گردید. این طرح به منظور افزایش ظرفیت ۷۰۰ هزارتن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ورق گرم صورت گرفت که به منظور دست‌یابی به این هدف، احداثتجهیزات جدید فولادسازی، احداثیک ماشین ریخته گری و تکمیل تجهیزات خط نورد و واحدهای جنبی و تأسیساتی در دستور کار قرار گرفت.

نادری، درهمین رابطه و با بیان این مطلب که این طرح ازتکنولوژی بالایی برخوردار است و فولاد پس از ریخته‌گری قبل از سرد شدن کامل، نورد و به کلاف تبدیل می‌شود، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود با فرض تأمین منابع مالی این طرح بزرگ، این افزایش ظرفیت در ابتدای سال ۹۴ تحقق یابد.

وی با ذکر این مطلب که با توجه به نرخ بازده داخلی مطلوب توسعه سبا، این طرح پذیرفته شده است، طبق ارزیابی صورت گرفته دوره بازگشت سرمایه در این افزایش ظرفیت را ۲ سال و ۸ ماه اعلام کرد.

‌رئیس امور سهام ومجامع فولاد مبارکه نیز در رابطه با سود نقدی تقسیم شده مربوط به سال مالی ۹۲ گفت: با توجه به تقسیم ۶۶۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم در سال مالی ۹۲ طی مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت که در تاریخ ۲۹/۴ / ۹۳ برگزار شد، برای آن دسته از سهامدارانی که در تاریخ مجمع عمومی سهامدار بوده‌اند و قصد شرکت در افزایش سرمایه را داشته باشند، مبلغ ۳۴۷ ریال از ۶۶۰ ریال سود نقدی به حساب سرمایه منتقل شده و مابقی به میزان ۳۱۳ ریال نقداً به ایشان پرداخت خواهد شد.

مرتضی شبانی، زمان پرداخت سود سهامداران حقیقی را ابتدای شهریورماه عنوان کرد و ادامه داد: به منظور افزایش رضایت سهامداران، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، بخشی از سود سهام به میزان ۳۱۳ ریال به ازای هر سهم برای کلیه سهامداران حقیقی از ابتدای شهریورماه از طریق شعب بانک صادرات سراسر کشور با ارائه کارت شناسایی پرداخت خواهد شد.

وی در رابطه با افزایش سرمایه و سود سهامداران ترجیحی توضیح داد: برای کلیه همکاران و بازنشستگان محترم که سهام ترجیحی دارند، مبلغ افزایش سرمایه به میزان ۳۴۷ ریال از سود مصوب سال ۹۲ به میزان ۶۶۰ ریال کسر می‌شود ضمن اینکه پس از کسر قسط سالانه، مابقی سود تا شهریورماه به حساب حقوقی ایشان واریز می‌شود. علاوه بر این برای سهامداران ترجیحی برگه حق تقدم سهام نیز ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز