خبرگزاری کار ایران

اجرای بزرگترین پروژه تحقیقاتی صنعت فولاد در ذوب آهن اصفهان آغاز شد

کد خبر : ۱۹۲۶۹۹

با اجرای موفق طرح ˈمطالعه، آزمایش و اجرای پایلوت آبزدایی از لجن کنورتورˈ در ذوب آهن و برای اجرای نتایج این پروژه، طرح نیمه صنعتی ˈاحداثآب زدایی از لجن کنورتورˈ در شرکت کیان معدن بروجن با همکاری کارشناسان ذوب آهن به اجرا درآمد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان از آغاز اجرای بزرگترین پروژه تحقیقاتی صنعت فولاد با عنوان ˈسرمایه گذاری و احداثطرح آب زدایی از لجن کنورتورˈ خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمد رضایی گفت: با اجرای موفق طرح ˈمطالعه، آزمایش و اجرای پایلوت آبزدایی از لجن کنورتورˈ در ذوب آهن و برای اجرای نتایج این پروژه، طرح نیمه صنعتی ˈاحداثآب زدایی از لجن کنورتورˈ در شرکت کیان معدن بروجن با همکاری کارشناسان ذوب آهن به اجرا درآمد.

وی افزود: نظر به کسب نتایج مطلوب، مقرر شد طرح صنعتی آن در ذوب آهن اصفهان اجرا شود بنابراین در این باره طرح اجرایی آماده و اسناد مناقصه در فرمت BOT استخراج و فراخوان شد.

وی از مزایای اقتصادی و زیست محیطی این طرح را کاهش هزینه های انتقال آب و لجن به سایت هواشناسی حدود ۱۰میلیارد ریال در سال و برگشت حجم قابل توجهی از آب به سیکل تولید با توجه به شرایط بحرانی تامین آب عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان ادامه داد: با اجرای این طرح و در شرایط ظرفیت کامل هر روز ۸۰۰-۶۰۰ مترمکعب آب به سیکل تولید برمی گردد.

وی گفت: حذف سیستم عملیات استخراج فعلی برای فروش لجن و ایجاد امکان فرآوری، فروش یا استفاده مستقیم از این لجن در داخل کارخانه پس از آب زدایی، حفظ محیط زیست به دلیل مشکل تردد و حمل تانکرهای لجن در کارخانه و عدم ارسال آب مذکور به سفره های زیرزمینی در ضلع غربی ذوب آهن از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص خشک کردن لجن در روش قبلی در محوطه هواشناسی که مقداری با خاک موجود مخلوط می شد، ۱۰ درصد محصول از بین رفته یا کیفیت فروش نداشته است و با اجرای این پروژه از این هدررفت هم جلوگیری می شود.

محمدرضایی افزود: همچنین به دلیل اجرای طرح های توسعه بخشی از زمین که برای خشک کردن لجن استفاده می شود آزادسازی شده و تنها یک محوطه چهارهزار مترمربع برای کنترل، خشک کردن و آماده سازی لجن برای فروش نیاز است.

وی گفت: اکنون زمین اشغال شده بیش از پنج برابر این مساحت است.

شرکت ذوب آهن اصفهان سالانه حدود سه میلیون تن فولاد خام و دو میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند.

این شرکت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز