خبرگزاری کار ایران

افخمی‌راد خواستار اجرایی شدن موافقتنامه‌های تجاری تهران و مینسک شد

کد خبر : ۱۹۲۴۷۵

موافقت بانک مرکزی برای استفاده از منابع موجود در بلاروس، پرداخت طلب شرکت بلاویا و استمرار پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران و همکاری‌های عمرانی از جمله اقدامات موفق در طول این مدت کوتاه بوده است.

رییس سازمان توسعه تجارت در جلسه هماهنگی اجلاس آتی کمیسیون مشترک ایران و بلاروس که با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در محل سازمان برگزار شد، خواستار اجرایی شدن موافقتنامه‌های تجاری بین تهران و مینسک شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «ولی‌الله افخمی‌راد» در این نشست ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته توسط بخش‌ دولتی و خصوصی کشورمان برای گسترش روابط تجاری تهران و مینسک پس از سفر هیات تجاری کشورمان به بلاروس در اردیبهشت ماه سال ۹۳، گفت: روند فعالیت‌های صورت گرفته تا امروز مطلوب بوده است.

وی افزود: موافقت بانک مرکزی برای استفاده از منابع موجود در بلاروس، پرداخت طلب شرکت بلاویا و استمرار پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران و همکاری‌های عمرانی از جمله اقدامات موفق در طول این مدت کوتاه بوده است.

در این جلسه که نمایندگان بانک مرکزی، صندوق توسعه صادرات، سازمان دامپزشکی، سازمان استاندارد، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از سازمان‌ها و نهادها حضور داشتند، اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در مسیر گسترش روابط با کشور بلاروس پرداختند و بر حضور همتایان بلاروسی در کمیسیون ایران و بلاروس تاکید کردند.

نمایندگان شرکت‌های خصوصی نیز در این جلسه مسائل و مشکلات همکاری با بلاروس را مطرح و هریک گزارشی را از اقدامات صورت گرفته در این راستا ارائه دادند.

در این نشست همچنین از ارسال نخستین محموله خشکبار به بلاروس در دو ماه آینده سخن گفته شد و بر آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه در زمینه‌های مبلمان، انرژی، مواد غذایی و صنایع بسته‌بندی سخن گفته شد.

همچنین نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تسهیل صدور ویزا و طولانی‌تر شدن مدت اعتبار روادید را از جمله نیازهای بخش های مختلف توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این سازمان پیشنهاد داده است تا دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس پنجم و ششم مهرماه سال جاری در تهران برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز