خبرگزاری کار ایران

ضرورت پرهیز دولت از قیمت گذاری کالاها و خدمات غیر انحصاری

کد خبر : ۱۹۲۲۰۴

درست است که بانک ها، موسسات خیریه نیستند اما باید محدوده ی فعالیت هایشان هم معین شود تا به هر قیمتی دنبال سود نباشند. بانک ها تسلط اقتصادی زیادی دارند و به همین علت می توانند به کمک صدها شرکت زیرمجموعه اشان، در تعیین جهت بازار موثر باشند و در کوچکترین نمونه به علت پرداخت مبالغ زیاد برای تصاحب فرصت های تبلیغاتی، هزینه ی تبلیغات را برای سایر بنگاه های اقتصادی افزایش می دهند.

کارآفرین برتر کشور تاکید کرد: شورای رقابت جایگاه قانونی ارزشمندی دارد و باید با زورگویی های ناشی از تسلط شرکت ها و سازمان های انحصاری مقابله کند

به گزارش ایلنا، پاشا ناصرآبادی، طراح مدل اقتصادی مجموعه ی " رایانه کمک " و یکی از برگزیدگان جشنواره ملی کارآفرینان برتر و استعدادهای برتر مهارتی است.

وی با اشاره به نقش شورای رقابت در مقابله با انحصار گری های اقتصادی در کشور و تسهیل کسب و کارها معتقد است: که همه ی مجموعه های انحصاری دارای قدرت سیاسی و اقتصادی زیادی هستند و چنانچه دولت و مجلس هم پشت شورای رقابت را خالی کنند به ضرر فعالان اقتصادی و مردم خواهد بود.

ضرورت پرهیز دولت از قیمت گذاری کالاها و خدمات غیر انحصاری

مدیرعامل " رایانه کمک " گفت: مشاوران اقتصادی دولت نسبت به اهمیت بازار رقابتی واقف هستند ولی بدنه دولت نسبت به شرایط بازار رقابتی تا حدی ناآگاه است و هنوز برای کسب و کارها دنبال تعرفه های مصوب می گردند که به همین خاطر در سطوح پایین تر دولت نیاز به فرهنگسازی وجود دارد.

وی تاکید کرد: مداخله دولت در امر قیمت گذاری کالاها و خدمات غیرانحصاری، باعثکاهش کیفیت محصولات شده و نارضایتی فعالان اقتصادی و متعاقب آن تعطیلی بنگاه ها و افزایش بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

موانع صدور مجوزهای کسب و کار برداشته شود

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مقررات دست و پا گیردر صدور مجوزهای کسب و کار، کارآفرینان را در همان ابتدای کار متوقف می کند به شرط مدرک تحصیلی اشاره کرده و گفت: چه نیازی دارد که یک کارآفرین دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشد؟ در حالی که می دانیم خیلی از کارآفرینان دنیا فاقد مدرک دانشگاهی بوده اند که از آن جمله می توان به بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت اشاره کرد.

به مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای بهای بیشتری داده شود

وی با بیان اینکه خروجی دانشگاه ها، جوابگوی نیاز بازار کار نیست و مدرک گرایی مانع از توجه خانواده ها به مهارت آموزی شده است بیان کرد: یک واقعیت بزرگ این است که با وجود میلیون ها نفر فارغ التحصیل بیکار در کشور، شرکت های تولیدی و خدماتی از کمبود نیروی انسانی رنج می برند! در عین حال، ۴۰ درصد ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی اشغال کرده اند که بعد از اتمام تحصیل، تازه باید بروند و در کنار یک فرد دیپلمه تحت آموزش های مهارتی قرار بگیرند و کار یاد بگیرند که این یعنی هدر دادن زمان، انرژی و سرمایه های مملکت.

از امکانات دولتی برای حمایت از رونق اقتصادی استفاده شود

این کارآفرین برتر با بیان اینکه حاکمیت امکانات ویژه ای دارد که می تواند از آنها در جهت کمک به بنگاه های اقتصادی استفاده کند گفت: به عنوان مثال شرکت هایی هستند که بابت تبلیغات تلویزیونی به صدا وسیما بدهکارند و به علت بحران اقتصادی سالهای اخیر قادر به بازپرداخت آن نبوده اند. از این رو، صدا و سیما نیز اجازه تبلیغ محصولات آنها را در رسانه ملی نمی دهد که ادامه این روند منجر به کاهش درآمد و تعطیلی آن شرکت ها خواهد شد. این در حالی است که رسانه ملی می تواند با ایجاد شرایط ویژه ای به رونق اقتصادی کمک کند.

بانک ها، فقط بانکداری کنند


وی گفت: درست است که بانک ها، موسسات خیریه نیستند اما باید محدوده ی فعالیت هایشان هم معین شود تا به هر قیمتی دنبال سود نباشند. بانک ها تسلط اقتصادی زیادی دارند و به همین علت می توانند به کمک صدها شرکت زیرمجموعه اشان، در تعیین جهت بازار موثر باشند و در کوچکترین نمونه به علت پرداخت مبالغ زیاد برای تصاحب فرصت های تبلیغاتی، هزینه ی تبلیغات را برای سایر بنگاه های اقتصادی افزایش می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز