خبرگزاری کار ایران

اختصاص۳۰ هزار هکتار زمین برای احداثصنایع معدنی در جنوب کشور

کد خبر : ۱۹۱۴۸۲

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با آماده سازی زیرساخت ها و ارایه امکانات، ‌ خدمات و عرضه انرژی لازم، ‌ شرایط ایجاد و توسعه صنایع معدنی انرژی بر از سوی بخش خصوصی و خارجی را فراهم کرده است به طوری که در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس تاکنون ۳ میلیارد دلار سرمایه برای راه اندازی طرح ها، ‌ جذب شده است.

۳۰ هزار هکتار در قالب مناطق ویژه در سواحل جنوبی کشور برای توسعه طرح های معدنی و صنایع معدنی توسط بخش خصوصی، اختصاص یافته است.
به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو؛ این میزان مساحت در ۳ منطقه در استان های هرمزگان و فارس شامل «پارسیان» و «منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس» و لامرد(جنوب استان فارس) با عنوان «منطقه ویژه صنایع انرژی بر» واقع شده اند.
برپایه این گزارش؛ در این مناطق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با آماده سازی زیرساخت ها و ارایه امکانات، ‌ خدمات و عرضه انرژی لازم، ‌ شرایط ایجاد و توسعه صنایع معدنی انرژی بر از سوی بخش خصوصی و خارجی را فراهم کرده است به طوری که در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس تاکنون ۳ میلیارد دلار سرمایه برای راه اندازی طرح ها، ‌ جذب شده است.
این گزارش می افزاید: راه اندازی طرح هایی همچون فولاد هرمزگان، ‌ فولاد کاوه جنوب، ‌فولاد صبا، ‌ آلومینیوم المهدی و هرمزآل، ‌ سبب ورود این میزان سرمایه به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، واقع در بندرعباس شده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، راه اندازی منطقه ویژه صنایع انرژی بر در لامرد(جنوب استان فارس) و پارسیان(استان هرمزگان) را پیش رو دارد که هدف آن افزایش در ادامه این گزارش تصریح شده است: تولید محصولاتی همچون آلومینیوم و سیمان با هدف توسعه صادارت غیرنفتی، ‌ افزایش درآمد های ارزی، ‌ اشتغال و توسعه مناطق جنوبی کشور است. طرح های این مناطق با استفاده از انرژی گاز پالایشگاه های منطقه عسلویه توسعه خواهند یافت.
در پایان این گزارش یاداور شده است: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف استفاده از مزیت گاز طبیعی عسلویه و دسترسی به مواد معدنی کشور، انتظار می رود در افق ۱۴۰۴ سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات از این مناطق ویژه صورت گیرد. میزان اشتغال این مناطق هم بیش از ۵۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز