خبرگزاری کار ایران

مدیر حسابرسی داخلی سایپا:

فقدان نظارت و حسابرسی داخلی اثربخش در سایپا صحت ندارد

کد خبر : ۱۹۱۱۲۳

ایلنا: مدیر حسابرسی داخلی سایپا از برگزاری ۲۳ جلسه با هدف کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیات مدیره خبر داد و گفت: سلامت گزارشگری مالی، اثربخشی فرایندهای نظام راهبری، مدیریت ریسک و کنترل های داخلی، اثربخشی حسابرسی داخلی، استقلال و اثربخشی حسابرس مستقل و تعامل حرفه ای با آن ها در کنار رعایت قوانین، مقررات و الزامات از جمله اصلی ترین وظایف مدیریت حسابرسی داخلی سایپا است.

به گزارش ایلنا، فریدون امجدیان با اشاره به همکاری کمیته حسابرسی داخلی سایپا با هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور اظهار کرد: این کمیته در تمام طول مدت زمان فعالیت هیات تحقیق و تفحص، بیشترین تعامل و همکاری را با آن ها داشته و تلاش کرده گزارشات جامع و کاملی از حسابرسی های خود را در اختیار این هیات قرار دهد.

وی افزود: ذکر این نکته در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که فقدان واحدهای حسابرسی داخلی اثربخش در سایپا موجب عدم شفافیت و بی انضباطی در سطوح مختلف مالی شده، صحت ندارد زیرا اعضای هیات تحقیق و تفحص از کارکنان حسابرسی داخلی سایپا و کمیته حسابرسی شکل گرفته در این مجموعه شناخت کامل دارند و این مدیریت در زمان تحقیق و تفحص هرگونه اطلاعات، اسناد و گزارشات مورد نیاز هیات را ارائه کرده است.
وی افزود: همکاران این مدیریت عضو جامعه حسابداران رسمی کشور محسوب شده و دارای سوابق بسیار حرفه ای در حوزه حسابرسی هستند که اعضای تیم تحقیق و تفحص به این موضوع اذعان نموده اند.
وی تصریح کرد: علیرغم تغییرات زیادی که در حرفه حسابرسی داخلی در چند سال اخیر ایجاد شده، این دانش و تجربه در حسابرسان داخلی سایپا وجود داشته تا با استقرار کنترل های داخلی و عملیاتی، کمیته حسابرسی مربوطه را شکل دهند.
امجدیان در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته حسابرسی به واسطه الزام سازمان بورس در سایپا شکل گرفته و برگزاری جلسات آن به صورت جدی دنبال شده است؛ ضمن این که صورت جلسات مربوط به این کمیته نیز به صورت کامل و جامع در اختیار هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی قرار داده شد.
مدیر حسابرسی داخلی سایپا در خصوص ترکیب اعضای کمیته حسابرسی گفت: افراد مستقل شناخته شده در سازمان بورس و مجامع علمی و تخصصی عضو کمیته حسابرسی سایپا هستند به گونه ای که ریاست این کمیته بر عهده نایب رییس جامعه حسابداران رسمی ایران و دیگر عضو ارشد این کمیته عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.
وی تاکید کرد: سازمان بورس به صورت مکرر بر تلاش و جدیت این کمیته در خصوص ماموریت های محوله در چارچوب های قانونی اذعان داشته است.
وی افزود: بر اساس الزامات قانونی سازمان بورس جلسات کمیته حسابرسی سایپا باید در سال حداقل ۶ مرتبه تشکیل می شده اما با توجه به اهمیت فعالیت ها و تلاش جهت افزایش اثربخشی نظارت ها این جلسات ۲۳ مرتبه در سال گذشته شکل گرفته است.
مدیر حسابرسی داخلی سایپا در خاتمه گفت: این مدیریت در عمده فعایت های جاری شرکت نقش نظارتی و تعامل مستقیم با واحدهای ذیربط را داشته و از طریق حضور در کمیسیون های معاملات، مناقصه ها، مزایده ها و بررسی قراردادهای منعقد شده در خصوص کمیسیون های مزبور و همچنین عملکرد واحدهای مختلف به منظور رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه ها و مضافاً مشارکت در تدوین آیین نامه ها در راستای استقرار نظام کنترل های داخلی مناسب و اثربخش فعالیت می کند که بسیاری از اقدامات مزبور منتج به تهیه گزارش که در برخی موارد به صورت شفاهی است می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز