خبرگزاری کار ایران

واگذاری زغالسنگ خمرود و کک سازی زرند به بخش خصوصی

کد خبر : ۱۸۹۸۶۶

بر اساس طراحی های انجام شده، شرکتی که برنده فراخوان اجرای این بسته سرمایه گذاری شود به عنوان شرکت بهره بردار، بخش آماده سازی، ‌ تجهیز، ‌ تولید زغالسنگ، ‌خام، ‌ کنسانتره و کک سازی را بر عهده دارد و همچنین به عنوان فروشنده محصولات نیز شناخته خواهد شد. از سوی دیگر شرکت هایی که در حال حاضر مصرف کننده نهایی این تولیدات محسوب می شوند، در بین متقاضیان سرمایه گذاری، در اولویت قرار دارند.

بسته سرمایه گذاری «طرح تجهیز معدن زغالسنگ خمرود» همراه با کارخانه کک سازی زرند به بخش خصوصی ارایه می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو؛ این طرح به صورت بسته ای از سرمایه گذاری تدوین شده شامل «آماده سازی، تجهیز و استخراج زغالسنگ خام از معدن خمرود و تبدیل آن به‌ کنسانتره» و «تولید کک در کارخانه کک سازی زرند» است.
برپایه این گزارش؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران این برنامه را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست های کلان خصوصی سازی دولت و استفاده از توان شرکت های داخلی به اجرا می گذارد.
همچنین افزایش تولید زغالسنگ و کک با هدف تامین بخشی از نیاز کارخانه های تولید فولاد به روش کوره بلند انجام می شود که در برنامه چشم انداز پیش بینی شده است.
این گزارش می افزاید: معدن زغالسنگ خمرود که از ۳۸ میلیون تن ذخیره برخوردار است با هدف تولید ۷۵۰ هزار تن زغالسنگ خام و تبدیل آن به ۴۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ طراحی شده است.
همچنین کارخانه کک سازی زرند نیز که در این بسته سرمایه گذاری قرار دارد سالانه از ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن کک برخوردار است. معدن زغالسنگ خمرود و کارخانه کک سازی در محدوده استان کرمان واقع شده اند.
در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس طراحی های انجام شده، شرکتی که برنده فراخوان اجرای این بسته سرمایه گذاری شود به عنوان شرکت بهره بردار، بخش آماده سازی، ‌ تجهیز، ‌ تولید زغالسنگ، ‌خام، ‌ کنسانتره و کک سازی را بر عهده دارد و همچنین به عنوان فروشنده محصولات نیز شناخته خواهد شد. از سوی دیگر شرکت هایی که در حال حاضر مصرف کننده نهایی این تولیدات محسوب می شوند، در بین متقاضیان سرمایه گذاری، در اولویت قرار دارند.
گفتنی است: طرح زغالسنگ خمرود و کارخانه کک سازی زرند به عنوان یکی از بخش های زیر مجموعه ایمیدرو شناخته می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز