خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور:

تولیدکنندگان جوجه ریزی نمی‌کنند / قیمت مرغ در کشور پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۶۱

قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در حال حاضر ۵۲۰۰ تومان است در حالی که با نرخ ۴۴۰۰ تومان فروخته می شود لذا مدت هاست که مرغداران ضرر می دهند و در نتیجه عقب نشینی کرده و جوجه ریزی نمی کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور با اشاره به افزایش هزینه های تولید مرغ گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان هر کیلو مرغ را با نرخ پایین تر از قیمت تمام شده عرضه می کنند.

محمد یوسفی رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار مرغ گفت: شرکت پشتیبانی ذخایر مرغ خود را در بازار عرضه کرده لذا در ماه رمضان نه تنها افزایش قیمت بلکه کاهش قیمت هم داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه نهاده دام وارداتی است، قیمت ارز نیز دو برابر شده، نرخ سوخت و انرژی هم افزایش چشمگیری داشته اما در ازای این افزایش قیمت ها نرخ مرغ تغییری نداشته است.

یوسفی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته قرار بود وزارت صنعت و جهاد کشاورزی وضعیت بازار مرغ را بررسی و نتایج را به مرغداران اعلام کنند لذا در حال حاضر اوضاع قیمت ها چندان با ثبات نیست.

وی قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۴۴۰۰، مرغ کشته را ۶۱۰۰تا ۶۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: پشتیبانی امور دام نیز مرغ منجمد را با نرخ زیر ۶۰۰۰تومان در مراکز طرح ضیافت عرضه می کند.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور در خصوص قیمت نهاده ها نیز گفت: در حال حاضر کنجاله سویا از ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ تومان و نرخ ذرت از ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان متغیر است که این قیمت ها تحویل بنادر است و با کرایه حمل نرخ ها افزایش می یابد.

وی یادآور شد: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در حال حاضر ۵۲۰۰ تومان است در حالی که با نرخ ۴۴۰۰ تومان فروخته می شود لذا مدت هاست که مرغداران ضرر می دهند و در نتیجه عقب نشینی کرده و جوجه ریزی نمی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز