خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی برای ساخت کارخانه اکسید منیزیم

کد خبر : ۱۸۶۱۹۵

بر اساس مطالعات انجام شده تاکنون ۳ نوع ماده معدنی منیزیا، هالیت و سیلویت در دریاچه نمک قم شناسایی شده که میزان ذخیره قابل استحصال کانی های مهم آن شامل۲۰۰ میلیون تن هالیت، ۳۲ میلیون تن منیزیا و ۴ میلیون و۵۰۰هزار میلیون تن سیلویت است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با فراخوان این شرکت برای احداثکارخانه اکسید منیزیم در کنار دریاچه قم، تاکنون ۷ سرمایه گذار داخلی مراجعه و اسناد مزایده را دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو؛ وجیه الله جعفری با اعلام این خبر، افزود: این شرکت راه اندازی کارخانه تولید اکسید منیزیم به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال و نیز تولید و فروش اکسید منیزیم به مزایه عمومی گذاشته است.
جعفری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تاکنون ۳ نوع ماده معدنی منیزیا، هالیت و سیلویت در دریاچه نمک قم شناسایی شده که میزان ذخیره قابل استحصال کانی های مهم آن شامل۲۰۰ میلیون تن هالیت، ۳۲ میلیون تن منیزیا و ۴ میلیون و۵۰۰هزار میلیون تن سیلویت است.
وی در ادامه یادآور شد: مواد معدنی ذکر شده در صنایع مختلف شامل کشاورزی، مواد نسوز صنایع فولاد، آلومینیوم، سیمان و غیره کاربرد دارد.
جعفری تصریح کرد: با انتخاب شدن سرمایه گذار مناسب، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز در تامین زیرساخت ها سرمایه گذار را کمک و همراهی خواهد کرد و در حد توان امکانات خود را در اختیار او قرار خواهد داد.
وی با بیان اینکه اکنون تنها تولید کننده اکسید منیزیم یک شرکت داخلی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال است، ظرفیت تولید اکسید منیزیم در دریاچه نمک قم را ۵۰ هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: علاقه مند هستیم بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری کند.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پایان گفت: ‌بررسی های کارشناسی داخلی و خارجی نشان می دهد که شورابه دریاچه نمک قم بهترین منبع برای تولید اکسید منیزیم از لحاظ عیار بالای منیزیم(۱۶ گرم در لیتر) با کیفیت بالا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز