خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی محصولات باکیفیت کره‌ای در ایران

پای کارخانجات خودرو و لوازم خانگی کره به ایران باز می‌شود

کد خبر : ۱۸۴۵۲۰

از کالاهای کره‌ای در ایران به‌عنوان محصولات با کیفیت یاد می‌شود و با توجه به فضای باز ایجاد شده در روابط ایران با جهان، کره‌ای‌ها می‌توانند از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و خط تولید لوازم خانگی و خودروهای باکیفیت خود را در داخل ایران فعال کنند تا فناوری آنها هم به ایران منتقل شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با «سونگ وونگ یئوب» سفیر کره جنوبی فرصت همکاری دوجانبه تهران و سئول را بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم مساعد خواند و خواستار راه‌اندازی خط تولید کارخانجات کره جنوبی خصوصاً در صنعت خودرو و لوازم خانگی باکیفیت به منظور عمق بخشیدن به ساخت این محصولات در ایران شد.

به گزارش ایلنا، ولی‌اله افخمی‌راد، در این دیدار که روز چهارشنبه در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: از کالاهای کره‌ای در ایران به‌عنوان محصولات با کیفیت یاد می‌شود و با توجه به فضای باز ایجاد شده در روابط ایران با جهان، کره‌ای‌ها می‌توانند از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و خط تولید لوازم خانگی و خودروهای باکیفیت خود را در داخل ایران فعال کنند تا فناوری آنها هم به ایران منتقل شود.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در دو بخش واردات و صادرات در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور باید به طور محسوسی افزایش پیدا کند.

افخمی‌راد در ادامه با بیان اینکه جهانیان به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران پی برده‌اند، به شرکت‌های کره‌ای توصیه کرد: زمینه همکاری‌های بیشتر با ایرانی‌ها را فراهم کنند و برنامه‌های خود برای انتقال فناوری از کره به ایران را ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد: قانون سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد ایران بسیار آسان است و کره‌ای‌ها می‌توانند از این طریق با کشورمان در بستر آسان‌تری همکاری کنند.

«سونگ وونگ یئوب» سفیر کره جنوبی در تهران نیز در ادامه این نشست با ابراز تمایل شرکت‌های کره‌ای برای حضور بیش از پیش در ایران گفت: با توجه به توافقات خوب هسته‌ای ایران و۱ + ۵ و تعامل ایران با سایر کشورهای جهان، شرکت‌های کره‌ای قدم به قدم در حال گسترش فعالیت‌های خود در ایران هستند.

وی گفت: در صورت انتقال خط تولید کره‌ای‌ها به ایران، ما می‌توانیم محصولات خود را در شرایط بهتری به کشورهای همسایه ایران و اروپا صادر کنیم.

سفیر کره جنوبی از تمایل این کشور برای برپایی نمایشگاهی اختصاصی در ایران برای نشان دادن توانمندی‌های این کشور خبر داد.

در این نشست روسای نمایندگی شرکت‌های ال. جی و سامسونگ در ایران نیز حضور داشتند که نماینده سامسونگ اظهار داشت: حضور ما در ایران باید بر اساس قوانین مالیاتی با ثبات باشد و ما امیدواریم با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران، در مسیر انتقال تکنولوژی به این کشور گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز