خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت مصمم است بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۳۸

وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه " مردم در بخش اشتغال مطالبه‌ای جدی از دولت دارند "، گفت: مردم انتظار دارند دولت در سال جاری گام‌هایی مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی بردارد و دولت نیز مصمم است منابع مالی و بسترهای لازم را برای اشتغال‌زایی فراهم کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها در موضوع اشتغال‌زایی نقشی اساسی دارند و باید نسبت به سایر دستگاه‌ها تمرکز بیشتری را بر موضوع اشتغال معطوف سازند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به بسته پیشنهادی برای توسعه فرصت‌های شغلی، گفت: اجرای این برنامه‌ها نیاز به پشتوانه مالی دارد و لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا منابع مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این برنامه‌ها را تأمین کند.

در این جلسه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از بسته پیشنهادی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه فرصت‌های شغلی برای سال جاری و سال آینده ارائه کرد و ضمن تشریح وضعیت تولید و اشتغال در گذشته و حال، به تبیین چالش‌ها، قابلیت‌ها و فرصت‌های پیش روی بازار کار کشور پرداخت و برنامه‌های دولت برای اشتغال‌زایی را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

در این برنامه سهم هریک از بخش‌های استخراج معدن(نفت و گاز و سایر معادن)، کشاورزی، تأمین برق، گاز و آب، صنعت، ساختمان، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی، هتل و رستوران، واسطه‌گری‌های مالی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات عمومی، خدمات اجتماعی، مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کار و کسب در اشتغال‌زایی برای سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز