خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی:

تغییر و تحولات باعثحضور هیئت‌های متعدد تجاری از کشورهای مختلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۳۱

هر یک از هیات های تجاری با حضور در ایران و مشاهده شهر تهران متعجب و حیرت‌زده می‌شوند چراکه قبل از حضور در ایران دیدگاه و تصور متفاوتی نسبت به این شهر و سایر شهرهای کشورمان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به متحول شدن شرایط ایران از منظر دیپلماسی، گفت: هیات‌های تجاری از دیدن پیشرفت‌های تهران متعجب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین شافعی در دیدار با شهردار تهران، با اشاره به متحول شدن شرایط ایران از منظر دیپلماسی بین‌المللی گفت: این تغییر و تحولات باعثحضور هیئت‌های متعدد تجاری از کشورهای مختلف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: هر یک از هیات های تجاری با حضور در ایران و مشاهده شهر تهران متعجب و حیرت‌زده می‌شوند چراکه قبل از حضور در ایران دیدگاه و تصور متفاوتی نسبت به این شهر و سایر شهرهای کشورمان دارند.

وی با اشاره به لازمه‌های دستیابی به توسعه پایدار در کشور، تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه در بخش اقتصاد هستیم باید بدانیم که این موضوع بر سایر حوزه‌ها نیز اثرگذار است؛ چراکه با رشد اقتصادی دیگر جوانب نیز تأثیر می‌پذیرند.

به گفته شافعی، رسیدن به توسعه متوازن وابستگی بین اتاق ایران و شهرداری را بیشتر می‌کند؛ چراکه هر یک از آن‌ها متولی یک بخش از جامعه هستند.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع مسئوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در سطح جهانی، عنوان کرد: در ایران حتی از زمان‌های دور بنگاه‌های اقتصادی، بازاریان و به طور کلی طبقه سرمایه‌گذار کشور مهم‌ترین رکن در فعالیت‌های نیکوکاری به شمار می‌آمدند و خوشبختانه این دیدگاه‌ها از همان زمان تاکنون باقی مانده است.

شافعی در ادامه به تأسیس جامعه نیکوکاری ابرار توسط اتاق ایران اشاره و تشریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که در اقدامات نیکوکاری باعثبروز اختلال می‌شد، بی‌نظمی و نبود انسجام در این بخش بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم جامعه نیکوکاری ابرار را تشکیل دهیم تا با صرف هزینه‌های کافی و حساب شده به بهترین و مطلوب‌ترین نتایج دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر لزوم پیوند بین فرهنگ و اقتصاد یادآور شد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۳ با تعیین یک شعار که نقشه راه یکساله کشور را در بردارد به ضرورت پیوند بین فرهنگ و اقتصاد اشاره کرد. بنابراین قرار گرفتن شهرداری و اتاق ایران در کنار هم می‌تواند به تجلی این هدف مهم کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز