خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو دیزل:

در سال جاری ۵ محصول جدید تولید خواهیم کرد

کد خبر : ۱۸۲۳۰۲

ارائه تسهیلات مناسب به دارندگان خودروهای فرسوده می‌تواند صرفه اقتصادی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، در مراسم رونمایی از نخستین خودرو آتش‌نشانی کاملا ایرانی آریا اعلام کرد: در سال جاری تولید ۵ محصول جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل مینی‌بوس آرین، کامیونت سبک ال ۶۱۶، اتوبوس ۱۸ متری، یک کشنده جدید و همچنین نوعی ون جدید است.

به گزارش ایلنا مهدی یونسیان، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در این مراسم، رونمایی از نمونه اولیه خودرو آتش‌نشانی کاملا ایرانی آریا را اقدامی ارزشمند و آن را نمونه‌ای از کار گروهی در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل توصیف کرد که خودرو آن در شرکت ایران خودرو دیزل و کاربری آن نیز در شرکت گواه تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز ۱۲۰ دستگاه خودرو آتش نشانی طی سال گذشته در شرکت گواه تاکید کرد: در صورت وجود تقاضا، این آمادگی در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل وجود دارد که این محصول را با کاربری آتش‌نشانی و با ظرفیت تولید روزانه یک دستگاه عملیاتی کنیم.

مهدی یونسیان افزود: در تولید این محصول الزامات استانداردهای اروپایی ملاک تولید بوده و تست‌هایی که انجام گرفته بر اساس سخت‌گیرانه‌ترین تست‌ها بوده و مطمئنا می‌تواند پاسگوی الزامات دقیق و سخت‌گیرانه موجود در سازمان‌های داخل کشور مانند سازمان آتش‌نشانی و شهرداری باشد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از توان داخلی در تولید محصولات و با تاکید بر اینکه در فضای کسب و کار امروز استفاده از توانمندی‌های داخلی شرکت‌ها بایدجزئی از هنر‌های مدیران شرکت‌ها باشد، اعلام کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت گواه، ورود به بحثکاربری‌سازی است که تاکنون نمونه‌هایی از اتاق کمپرسی و تریلی را شاهد بوده ایم.

یونسیان تاکید کرد: امروز نیز نمونه کاربری خودرو آتش‌نشانی این شرکت را شاهد هستیم که با توجه به نیاز موجود در بازار داخلی، تولید این محصول حرکت بسیار مثبت و ارزشمندی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به نیاز بازار به این خودرو تاکید کرد: هم اکنون نیاز زیادی به این نوع محصولات در بازار دیده شده و تقاضاهای زیادی نیز در این راستا وجود دارد. محصول آریا در واقع با همان پلتفرم خودرو واگن هود اما با اتاق جدید تولید و از سال قبل به بازار عرضه شده که امروز هم شاهد نمونه این محصول با کاربری آتش‌نشانی هستیم.

یونسیان در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت ایران خودرو دیزل از ابتدای سال تاکنون و با بیان اینکه تولید این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است تاکید کرد: در این خصوص تنوع سبد محصولات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: مینی‌بوس جدید آرین در چند ماه آینده تولید و در طرح نوسازی خودروهای فرسوده استفاده خواهد شد. نمونه اتوبوس ۱۸ متری درون شهری جدید نیز هم‌اکنون تولید و در مرحله تست قرار دارد که در صورت درخواست شهرداری ها و وزارت کشور، آمادگی تولید انبوه و عرضه آن را داریم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه از تولید و عرضه نسل جدید ارتقا یافته کامیون واگن‌هود در ماه‌های آینده و نیز مدل بنزینی وانت پیکاپ به بازار خبر داد و افزود: در خصوص تولید یک کشنده جدید نیز مذاکرات نهایی صورت گرفته و ظرف حدود سه ماه آینده تولید این خودرو آغاز خواهد شد. یک ون جدید نیز در شش ماهه دوم امسال تولید خواهد شد و عرضه کامیونت سبک ال۶۱۶ در چند ماه آینده نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

یونسیان در ادامه با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده باری و مسافری در کشور تاکید کرد که شرکت ایران خودرو دیزل در تلاش است تا در شرایطی که تردد ناوگان فرسوده به لحاظ مصرف بالای سوخت هزینه زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، در بخش‌های ناوگان مسافری و باری فرسوده، ظرفیت‌های خود را فعال کرده و در طرح نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین‌شهری حضوری موثر داشته باشد.

وی ادامه داد: مطمئنا در این زمینه حمایت های همه‌جانبه و ارائه تسهیلات مناسب به دارندگان خودروهای فرسوده می‌تواند صرفه اقتصادی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز