خبرگزاری کار ایران

هشدار برخوردار به مردم:

مراقب افرادی که پیشنهاد کارت بازرگانی می‌دهند، باشید

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۵۷

سودجویان مبالغ ناچیزی به افراد ناآشنا می‌پردازند تا به نام آن‌ها کارت بگیرند و در طول مدت اعتبار کارت با آن کار می‌کنند و مالیات سایر حقوق دولتی را هم نمی‌پردازند و‌گاه متواری می‌شوند و بدهکار اصلی به دولت، صاحب کارت است که عموماٌ هم زیرخط فقر هستند.

رئیس مجمع واردات گفت: متاسفانه برخی برای فرار از مالیات با کارت بازرگانی دیگران اقدام به تجارت می‌کنند.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا در خصوص کارتهای اجاره‌ای اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد که بین فرار مالیاتی با قاچاق کالا و همچنین اقتصاد غیر رسمی همراهی و وابستگی جدی وجود دارد.

برخوردار تصریح کرد: اقتصاد غیر رسمی شامل فعالیت‌ها و مبادلاتی است که هر کدام ممکن است قانونی یا غیرقانونی باشد اما اندازه گیری نشده‌اند، زیرا هیچگاه گزارش نمی‌شوند و همین فقدان گزارش بخاطر فرار از مالیات است.

برخوردار در رابطه با کارتهای اجاره‌ای ادامه داد: متاسفانه‌گاه دیده می‌شود که برخی افراد سود جو با سوء استفاده از افراد ساده دل که با شرایط دریافت کارت آشنایی ندارند، به نام ایشان کارت بازرگانی می‌گیرند و در این قالب فرارهای مالیاتی و تخلفات گمرکی و غیره دارند. این سودجویان مبالغ ناچیزی به افراد ناآشنا می‌پردازند تا به نام آن‌ها کارت بگیرند و در طول مدت اعتبار کارت با آن کار می‌کنند و مالیات سایر حقوق دولتی را هم نمی‌پردازند و‌گاه متواری می‌شوند و بدهکار اصلی به دولت، صاحب کارت است که عموماٌ هم زیرخط فقر هستند و در قبال مبلغ ناچیزی که بابت در اختیار قرار دادن نام خود دریافت کرده به عنوان متخلف شناخته می‌شود.

وی تاکید کرد: باید بین بازرگانانی که با کارت خود فعالیت کرده و بابت فعالیتش مالیات می‌دهد و فردی که با کارت بازرگانی دیگران کالا وارد می‌کند و نمی‌خواهد مالیات بدهد فرق باشد.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: در نتیجه با این کار‌ها بازار قاچاقچیان رونق می‌گیرد و فردی که کار غیرقانونی و زیرزمینی می‌کند، برنده می‌شود، چرا که نه بیمه‌ای می‌دهد، نه مالیاتی و در ‌‌نهایت قیمت تمام شده‌اش پایین‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز