خبرگزاری کار ایران

فعالیتهای معدنکاری باید به سمت فعالیت های بزرگ مقیاس گسترش یابد

کد خبر : ۱۸۰۳۶۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ابراز امیدواری کرد بخش معدن و صنایع معدنی بیش از گذشته در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت، معدن و تجارت بر گسترش فعالیتهای معدنکاری به سمت فعالیتهای بزرگ مقیاس تاکید کرد وگفت: کشور از ذخائر و پتانسیل های فراوانی برخوردار است که باید به بهترین روش مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جعفر سرقینی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی معدن افزود: وسعت معدنکاری کوچک مقیاس در مقایسه با معدنکاری بزرگ مقیاس یا متوسط، آنقدر زیاد است که خواه ناخواه دایره نظارت های سازمان نظام مهندسی معدن را معطوف به خود می کند.
وی همچنین ضمن تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ابراز امیدواری کرد بخش معدن و صنایع معدنی بیش از گذشته در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.
در ادامه این اجلاس هرمز ناصرنیا رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز با بیان اینکه معادن ذخایر تجدید ناپذیر هستند و باید استخراج آنها در مسیر درست هدایت شود، افزود: این سازمان را به عنوان یک ساختار دانشی فراگیر می توان متولی هدایت بخش معدن دانست.
همچنین در این اجلاس رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان یزد نیز توانمندی ها و پتانسیل های صنعتی و معدنی این استان را برشمرد و با توجه به رتبه ممتاز استان در بخش معدن ابراز امیدواری کرد که همکاری بیشتر سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باعثسرعت بخشیدن به وظایف این سازمان باشد.
زارع، سازمان نظام مهندسی معدن را به عنوان یک پل ارتباطی با کلیه فعالان بخش معدن ذکر کرد و این سازمان را هماهنگ کننده و سامان دهنده فعالیت های این دانست.
گفتنی است: در جریان این اجلاس، تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی معدن و دانشگاه یزد به امضاء رسید.
این تفاهم نامه با هدف گسترش همکاری های فی مابین صورت پذیرفت و بر اساس آن این دو نهاد در زمینه مشارکت صنعت و دانشگاه اقدامات موثری خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز