خبرگزاری کار ایران

هیراناند پورکایت:

قنات شاهکار مهندسی ۳ هزار ساله بشر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۳۱

۶۰ درصد منابع آب از آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در این ارتباط قنات نقش مهمی را داشته است.

نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت قنات یک شاهکار مهندسی است که در خلال ۳ هزاره هنوز کارآیی خودش را حفظ کرده است.

به گزارش ایلنا، هیراناند پورکایت نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران در مراسم تسلیم سند ثبت جهانی نظام کشاورزی مبتنی بر قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان توسط سازمان فائو به وزیر محترم جهاد کشاورزی که پیش از ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: ساخت قنات یک شاهکار مهندسی است که در خلال ۳ هزاره هنوز کارایی خودش را حفظ کرده است.

وی افزود: ۶۰ درصد منابع آب از آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در این ارتباط قنات نقش مهمی را داشته است.

نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این میراثبا بهره‌گیری از فناوری‌های جدید کارایی بیشتری را می‌تواند داشته باشد.

پورکایت گفت: بسیار خرسندم که دفتر یونسکو با ایجاد ۵ مرکز در ایران به این قضیه توجه نشان داده است.

وی افزود: مرکز یزد یکی از مراکز نمونه تحت مدیریت یونسکو است که در زمینه کاربرد قنات کار می‌کند.

نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران در پایان بیان داشت: من به جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی به خاطر ثبت قنات ایران به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان تبریک می‌گویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز