خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اساس جغرافیای استانی باز تعریف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۹۴

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده سهم مبارزه باقاچاق در استان‌ها با توجه به نقشه جغرافیایی کشور باز تعریف خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزگفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اساس جغرافیای استانی باز تعریف خواهدشدتا براین اساس هر استان ملزم به ایفای نقش خود در حوزه سرزمینی شود.
به گزارش ایلنا، حبیب الله حقیقی درجمع دبیران‌کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی ونظارت برمبارزه‌با قاچاق‌کالا و ارز استانها افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده سهم مبارزه باقاچاق در استان‌ها با توجه به نقشه جغرافیایی کشور باز تعریف خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی معضل قاچاق گفت: به دلیل ماهیت پنهان مساله قاچاق تصویر روشنی از ابعاد و زوایای قاچاق در کشور موجود نیست.
حقیقی وجود پیچیدگی درمعضل قاچاق را موجب لزوم تلاش مضاعف در این زمینه دانست وگفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز لازم است که درک و شناخت دقیقی نسبت به این معضل داشته باشیم و بررسی معضل قاچاق بر اساس فرآیندهای رسمی مبتنی بر دستگاه محوری، کالا محوری و جغرافیا محوری در دستور کار قرار دهیم.
وی بر تاثیر قاچاق در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در مناطق مرزی اشاره کرد و افزود: در برخی از این مناطق به واسطه وجود معضل قاچاق شاهد تغییرسبک زندگی و تغییر فرهنگ عمومی هستیم لذا رویکرد ستاد، انجام برنامه‌ریزی برای کاهش میزان قاچاق در فاصله زمانی تعریف شده‌ای است تا بتواند آسیب های فرهنگی و اجتماعی ناشی از آن را درکوتاه‌ترین زمان مدیریت کرده و به حداقل رساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مرز را فرصتی برای توسعه پایدار اقتصادی اعلام کرد و گفت: در بسیاری از مرزها ظرفیت هایی وجود داردکه با شناسایی و بهره‌گیری از آن، رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر دور از دسترس نخواهد بود.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه و مقابله با معضل شوم قاچاق را موجب تقویت تولید داخلی عنوان کرد و خاطر نشان کرد که با اتخاذ رویکرد مقابله ای با معضل قاچاق بسترهای مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد شد.
حقیقی به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ۱۶ بند از این ابلاغیه تلویحا و یا تصریحابه موضوع ایمن سازی اقتصادی کشور تاکید دارد که یکی از راهکارهای اصلی حصول این ایمن سازی پرداختن جدی به مقوله ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی اتخاذ رویکرد برنامه محور در استان ها را از وظایف دبیران استانی دانست و افزود: با برنامه ریزی صحیح در این زمینه امکان اجرای اقدامات تاثیرگذار در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوجود خواهد آمد.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین دستاورد برنامه محوری را شناسایی اجرای طرح ها بر اساس استعدادهای استانی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز