خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران مطرح کرد

افغانستان رقیب زعفرانی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۹۱

سحرخیز اظهار کرد: با توجه به اینکه افغانستان از نظر آب و هوایی مشابه ایران است و از آب نسبتا بهتری برخوردار بوده و همچنین پیاز زعفران قاچاق شده به این کشور مرغوب است امکان اینکه در سال‌های آینده افغانستان رقیب ایران شود ۱۰۰ درصد وجود دارد.

عضو هیات مدیره صندوق توسعه صادرات زعفران گفت: برای حفظ بازارهای صادراتی باید زعفران را به صورت ارگانیک تولید و با برند ملی در بازارهای جهانی عرضه کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد سحرخیز اظهار کرد: با توجه به اینکه افغانستان از نظر آب و هوایی مشابه ایران است و از آب نسبتا بهتری برخوردار بوده و همچنین پیاز زعفران قاچاق شده به این کشور مرغوب است امکان اینکه در سال‌های آینده افغانستان رقیب ایران شود ۱۰۰ درصد وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صادرات زعفران اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر اصل صادرات زعفران توسط صادرکنندگان واقعی انجام نمی‌شود و برخی از افراد تنها به صرف داشتن کارت بازرگانی مجاز به صادرات هستند.

سحرخیز افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد زعفران تولیدی در کشور صادر می‌شود وجود صادرکنندگان غیر حرفه‌ای و رعایت نکردن اصول ابتدایی سبب می‌شود تا این کالا بدون مراقبت‌های لازم صادر شود

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از رقابت افغانستان در صادرات زعفران باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: کهنه بودن سیستم تولید در صنایع مادر و بی بهره بودن از تکنولوژی روز دنیا یکی دیگر از مشکلات پیش رو است و اگر دولت برای بازسازی ماشین آلات تسهیلات ارزان در نظر بگیرد مشکلات برطرف خواهد شد چرا که نیروهای تحصیلکرده خوبی در کشور وجود دارند که با استفاده از آنان و فراهم کردن بستر بخش تولید می‌توانیم راندمان را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز