خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

سیاست قیمت‌گذاری دستوری شکست خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۴۲

در صنعت خودروسازی باید خود را با کشوری مانند ترکیه مقایسه کنیم که در این کشور نیز در حال حاضر با نظام تعرفه‌ای از صنعت خودروسازی حمایت می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از قیمتگذاری دستوری انتقاد کرده و خواستار بازنگری در این سیاست شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مرتضوی با اشاره به این‌که یکی از بزرگترین تهدیدات صنعت کشور در حال حاضر تداوم روند قیمت‌گذاری دستوری است، گفت: در ۳۰ سال گذشته شاهد اجرای این دستور به شیوه‌های مختلف بودیم که در نهایت نیز شکست خورد و هم‌اکنون زمان آن رسیده که با آزادسازی و ایجاد نظام عرضه و تقاضا بازار داخلی را تنظیم کنیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در زمینه دسترسی به منابع و تسهیلات بانکی نیز رانت وجود دارد و این منابع عمدتا در اختیار افراد و گروه‌های خاص قرار می‌گیرد که این باعثمی‌شود تسهیلات بانکی با قیمت گران به دست صنایع برسد و همین گرانی تسهیلات در نهایت باعثافزایش هزینه‌های تولید، بالا رفتن قیمت تمام شده و تورم بی‌حساب و کتاب در کشور می‌شود.

مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه مقایسه صنعت خودروی ایران با صنعت خودروسازی در کشورهای اروپایی و آمریکایی که مهد این صنعت محسوب می‌شود قیاس مع‌الفارق است، اظهار کرد: ما در صنعت خودروسازی باید خود را با کشوری مانند ترکیه مقایسه کنیم که در این کشور نیز در حال حاضر با نظام تعرفه‌ای از صنعت خودروسازی حمایت می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در برنامه‌ دو نیم ساعت شبکه خبر با بیان اینکه در صنعت خودروسازی توانستیم به درصد بالایی از بومی‌سازی برسیم، افزود: تحقق چنین وضعیتی آنهم در شرایط تشدید تحریم‌ها جای تقدیر دارد. در صنعت قطعه‌سازی نیز سطح داخلی‌سازی قابل توجه است این در حالی است که در گذشته حتی شاهد بودیم ورق فلز ماشین‌ها از خارج وارد می‌شوند.

مرتضوی همچنین آمادگی کامل صنعتگران را برای حمایت و دفاع از اماکن متبرکه و مردم بی‌دفاع آن مناطق در مقابل حملات تکفیری‌های داعش را اعلام کرده و آرزو کرد که آرامش هرچه سریعتر بر کشور همسایه ایران حاکم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز