خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

سهم بخش معدن در اقتصاد باید به بیش از ۵ درصد برسد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۶۱

در بخش معدن و صنایع­معدنی، فعالیت های زیادی برای اجرا وجود دارد که البته از حضور بخش خصوصی برای اجرای طرح های این بخش استقبال می کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سهم بخش معدن در اقتصاد کشور بسیار پایین و کمتر از یک درصد است و باید به ۵ تا ۶ درصد برسد و سهم صنایع معدنی نیز که مکمل این بخش است، باید بیشتر شود.

به گزارش ایلنا از ایمیدرو، محمد رضا نعمت زاده در جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده ایمیدرو با بیان این مطلب، افزود: طبق اصل ۴۴ باید حضور بخش خصوصی و غیر دولتی، همه واحدهای صنعتی و معدنی را فعال کنیم،

وی در ادامه گفت: در بخش معدن و صنایع­معدنی، فعالیت های زیادی برای اجرا وجود دارد که البته از حضور بخش خصوصی برای اجرای طرح های این بخش استقبال می کنیم.

نعمت زاده گفت:؛ ایمیدرو توانسته استراتژی های خود را بر مبنای تغییرات محیطی و ابلاغ نظرات اقتصاد مقاومتی، سیاست های دولت یازدهم و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بازنگری کند

برپایه این گزارش؛ «مهدی کرباسیان»؛ معاون وزیر و رئیس هیات­عامل ایمیدرو در این نشست گفت: چنانچه امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای ما فراهم شود سازمان با توان و قدرت بیشتری می تواند طرح های خود را جلو ببرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مصوبات خوبی در مورد تامین منابع مالی سازمان از محل ۷۰ درصد واگذاری ها داریم که امیدواریم تحقق پیدا کند تا سازمان بتواند در مشارکت ها اقدام کند. چون سازمان از سود حاصل از درآمد شرکت ها به دلیل واگذاری آنها در قالب رد دیون محروم شده است.

دکتر کرباسیان در مورد تغییر ساختار سازمانی ایمیدرو اظهار داشت: با تغییر در ساختار سازمانی که مصوب و ابلاغ شد، ایمیدرو سازمانی کوچک اما چابک خواهد شد که می تواند اهداف پیش بینی شده را با قدرت مضاعف جلو ببرد.

وی تصریح کرد: برای بهبود روند تصویب صورت­های مالی و کاهش نواقص احتمالی این گزارش­ها، در ایمیدرو سیستم کنترل استقرار یافته و یک گروه کنترل داخلی حسابرسی نیز عملکرد مالی سازمان را به صورت مضاعف کنترل خواهند کرد.

این گزارش می افزاید: جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده به ریاست مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای مجمع و بازرسان سازمان حسابرسی کل کشور برگزار شد و درپایان جلسه، عملکرد طرح های عمرانی این سازمان در سال مالی۹۱ به تصویب رسید.

‌همچنین در این جلسه، علاوه بر استراتژی سازمانی، برنامه های عملیاتی ایمیدرو شامل فعال سازی طرح های راکد و اجرای طرح های توسعه ای جدید به تعداد ۲۷ طرح بررسی شد و به تصویب رسید.

گفتنی است: طرح های الکترود گرافیتی، تولید آلومینا از نفلین سینیت، پر عیار سازی مواد معدنی، اکتشاف در پهنه های جدید به وسعت ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع، استحصال پترولیوم کک، بهره برداری از مجتمع طلای زرشوران و اجرای فاز دوم آن، اجرای طرح های پژوهشی، ایمنی و زیست محیطی، تهیه طرح های جامع زغال سنگ و فولاد با استفاده از مشاوران بین المللی، طرح های جدید تولید فولاد و آلومینیوم و طرح های زیر ساختی از جمله طرح های مصوب بود تا پایان سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

در این جلسه عملکرد طرح های عمرانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع­معدنی ایران در سال مالی ۹۱ به تصویب مجمع­عمومی این سازمان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز