خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی:

تکلیف مالیات مناطق آزاد مشخص شود

کد خبر : ۱۷۶۷۲۸

در حال حاضر شرکت‌هایی که در سال ۷۲ در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کرده‌اند هنوز مالیات نمی‌پردازند در حالی که معافیت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تا ۲۰ سال است و این ۲۰ سال نباید مرتب تکرار شود بلکه قانون بگوید مثلا تا سال ۱۳۹۴ این فعالیت معاف از مالیات است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری خارجی گفت: سرمایه‌گذار خارجی معادل میزان آورده‌اش از مالیات معاف است و پس از آن مشمول مالیات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مناطق آزاد، صادرات و بخش کشاورزی معاف از مالیات هستند، نرخ مالیات بر بورس ۵/۲۲ درصد، در مناطق محروم نیز سرمایه‌گذاری تا ۲۰ سال معاف از مالیات است.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در دنیا مشوق مالیاتی برای صنایع پیشرفته در نظر می‌گیرند و اینگ ونه نیست که پنیرسازی هم معاف از مالیات باشد. در ایران برای بخش کشاورزی به عنوان مشوق معافیت مالیاتی قرار داده شده است.

وی گفت: عمده کشورهای توسعه یافته به جای معافیت مالیاتی روی اعتبار سرمایه‌گذاری و اعتبار مالیاتی کار می‌شود و هر کس سرمایه‌گذاری کند تا معادل سرمایه‌گذاری از درآمد معاف از مالیات برخوردار است، مثلا اگر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بیاورد تا درآمد ۱۰۰ میلیارد تومان معاف از مالیات و بعد از آن مشمول مالیات می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در حال حاضر شرکت‌هایی که در سال ۷۲ در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کرده‌اند هنوز مالیات نمی‌پردازند در حالی که معافیت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تا ۲۰ سال است و این ۲۰ سال نباید مرتب تکرار شود بلکه قانون بگوید مثلا تا سال ۱۳۹۴ این فعالیت معاف از مالیات است.

عسکری گفت: در کشور ما علاقه زیادی به معافیت از مالیات وجود دارد و من یک سال با صداوسیما کلنجار رفتم که برای تبلیغ اوراق مشارکت به جای اینکه بگویند معاف از مالیات است گفته شود اوراق مشارکت با نرخ مالیات صفر درصد عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز