خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید از دانش روز بهره مند شویم / نقش تولید را پررنگتر ببینیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۳۲

برای حمایت از تولید و توسعه جایگاه صنعت در کشور نیازمند بازنگری و تجدید قوانینی هستیم که در صندوق دیده شده است چرا که نیاز کشور در شرایط موجود بازنگری، تعدیل و اصلاح قوانین است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پرداختن به دانش روز اقتصاد مقاومتی را از ضروریاتی ذکر کرد که باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

به گزارش ایلنا؛ سید شریف حسینی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید با استفاده از دانش روز و بهره مندی از یافته های علمی و اقتصادی گام برداشت.

وی همچنین تصریح کرد: با ایجاد یک اقتصاد مقاومتی پویا و با تکیه بر مزیتها و ظرفیتهای کشور می توانیم به خود کفایی و خود اتکایی دست پیدا کنیم.

حسینی در ادامه گفت: با توجه به شرایط حاضر کشور و تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص داشتن نگاه اقتصاد مقاومتی مبذول داشتند باید توجه بیشتری به نگاه تولید محور داشته باشیم.

وی افزود: برای حمایت از تولید و توسعه جایگاه صنعت در کشور نیازمند بازنگری و تجدید قوانینی هستیم که در صندوق دیده شده است چرا که نیاز کشور در شرایط موجود بازنگری، تعدیل و اصلاح قوانین است.

به گفته حسینی نیاز جامعه ما در حال حاضر افزایش تولید، ایجاد اشتغال و حفظ ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت همچنین جلوگیری از خام فروشی است از این رو اصلاح این قوانین می تواند ما را در جهت پشبرد رسیدن به این اهداف نزدیک کند.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقداماتی که باید در راستای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت صورت بگیرد تصریح کرد: این ابلاغیه به خوبی جایگاه، کمبودها و تلاشهایی که باید دراین عرصه انجام شود را به خوبی نمایان کرده است.

وی اظهار کرد: از موضوع اقتصاد مقاومتی نباید به عنوان ریاضت اقتصادی تعبیر کرد زیرا که با پرداختن به این امر کشور در مقابل ضربه هایی نظیر تحریمها مقاوم خواهد شد ضمن اینکه کشور ما با رویکرد اسلامی که از آن بهره مند است می تواند یک اقتصاد جدید را در جهان به عنوان الگوی اقتصاد اسلامی مطرح کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در زمینه تولید از جایگاه خاصی برخوردار است و بسترساز بسیاری از اقدامات اقتصادی دولت است از این رو همواره نیازمند نگاه خاص و مثبت اندیش مسئولان و سیاستگذاران است وباید نقش تولید وصنعت را پر رنگتر ببینیم.

وی درادامه به موضوع رفع بحران و ارائه راهکار در خصوص واحدهای نیمه تعطیل یا متوقف شده اشاره کرد و افزود: متاسفانه در مقطعی از زمان تزریق نقدینگی به افرادی صورت گرفت که بعضا از تخصص کافی در کار برخوردار نبودند و امروز شاهد توقف یا بحران همان بنگاهها هستیم.

این نماینده مجلس همچنین افزود: در شرایط کنونی راه حلی که بتوان شرایط را هموار تر کرد محدود کردن سرمایه گذاریهای جدید و پرداختن به سرمایه گذاریهایی است که درآن مقطع زمانی متوقف شده اند تا دوباره به چرخه تولید و صنعت بازگردند.

به گفته حسینی، در حال حاضر تنها سرمایه گذاریهای جدیدی باید ایجاد شود که از کارآفرینی مناسب برخوردار باشد و بقیه سرمایه گذاریها با هدف به چرخه وارد کردن واحدهای قدیمی که متوقف یا تعطیل شده اند صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز