خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره قطعه سازان:

تعیین قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۸۶

با توجه به افزایش ۲۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران و رشد ۲۰ درصدی نرخ برق و همچنین افزایش قیمت سوخت به نظر می‌رسد افزایش ۳ تا ۶ درصدی نرخ خودرو بسیار ناچیز بوده و جوابگو نیست.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان درگفتگو باخبرنگار ایلنا اظهار داشت: تنها تعیین فرمول قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است و اینکه این شورا نرخ‌های جدید خودرو را اعلام کند کار درستی نبود.

وی افزود: با توجه به افزایش ۲۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران و رشد ۲۰ درصدی نرخ برق و همچنین افزایش قیمت سوخت به نظر می‌رسد افزایش ۳ تا ۶ درصدی نرخ خودرو بسیار ناچیز بوده و جوابگو نیست.

وی ادامه داد: کلاً با موضوع تعیین قیمت خودرو از سوی دولت و یا شورای رقابت موافق نیستیم زیرا در هیچ جای دنیا دولت این کار را انجام نمی‌دهد.

نجفی‌منش تصریح کرد: ۵ پیش شرطی هم که شورای رقابت برای خودرو سازان تعیین کرده منطقی نیست به عنوان مثال اینکه گفته شده حاشیه بازار نداشته باشد منطقی نیست زیرا تعیین کننده نرخ‌ها در بازار میزان ارزش‌ آن‌ها است یعنی در صورتی که کالایی ارزشمند باشد به همان میزان قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در خوش‌بینانه ترین حالت با وجود تورم نقطه به نقطه ۱۷ درصدی و نیز پیش‌بینی تورم ۲۵ درصدی و افزایش حقوق و دستمزدها و همچنین رشد نرخ ارز مبادله‌ای از ۲هزار و ۴۴۷ تومان به ۲ هزار و ۵۵۰ تومان نمی توان انتظار کاشه قیمت ها را داشت در غیر این صورت دولت باید ضرر و زیان خودرو سازان را جبران کند.

به گزارش ایلنا در آخرین جلسه شورای رقابت که روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه برگزار شد دستورالعمل جدید، قیمت انواع خودروهای تولید داخل بین ۳.۷ دهم درصد تا ۶.۹ دهم درصد اعلام شد و گفته شده است چنانچه خودروسازی شروط شورای رقابت را نپذیرد، نمی تواند از افزایش قیمت های جدید بهره مند شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز