خبرگزاری کار ایران

رسول یاراحمدی:

دسته بندی صنایع براساس آلایندگی به زودی ابلاغ می شود

کد خبر : ۱۷۵۶۳۵

دسته‌بندی صنایع براساس آلایندگی آنها همچنین طبقه‌بندی پسماندهای صنعتی و معدنی و نحوه مدیریت آنها به تفکیک هر استان به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر امور ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایندگان HSE(امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در رویکرد سال جاری می‌بایست به همگرایی و هم‌افزایی مجموعه خود همت گمارند.

به گزارش ایلنا، رسول یاراحمدی در دومین نشست سراسری مدیران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب افزود: سیاست‌ها و اهداف کلان این وزارتخانه در زمینه پیاده‌سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی HSE۲ به دنبال خط مشی اعلامی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص رویه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در سال ۹۳ به‌طور جد دنبال می‌شود.

به گفته یاراحمدی؛ این بیانیه با چشم‌انداز مواردی نظیر حذف منابع مخاطرات بالقوه، حذف هرگونه صدمه جانی و پیشگیری از هرگونه آسیب و پیامد به محیط زیست منطبق با قوانین موجود و در راستای راهبردها و اهداف برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بیانیه عملیاتی دارای ۱۴ بند جامع و کامل است افزود: در بندهای یاد شده به طور تشریحی وظایف نمایندگان HSE سازما‌ن‌ها و شرکت‌های تابعه آورده شده است‌.

مدیرکل دفتر امور ایمنی، محیط زیست و انرژی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ استان کشور دارای ساختار HSE چهار نفره و ۱۶ استان مابقی ساختار سه نفره دارند و این در حالی است که سابق بر این در اکثر استانها تنها یک نماینده HSE وجود داشت.

وی در ادامه با تأکید بر حل مشکلات ساختاری، قانونی، منابع انسانی و فراهم آوردن بستر برای توسعه فعالیت‌های HSE در سازمانها و شرکت‌های تابعه وظیفه ذاتی ما است، افزود: طی سلسله نشست‌هایی که با روسای سازمانها، معاونین ستادی و صفی وزارتخانه و سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم اینگونه موارد حمایتی دنبال می‌شود.

یاراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در قبال حوادثصنعتی و معدنی هرگونه اقدام می‌بایست همراه با پاسخگویی فنی بوده که در این امر داشتن سرعت عمل لازم است.

وی گفت: دسته‌بندی صنایع براساس آلایندگی آنها همچنین طبقه‌بندی پسماندهای صنعتی و معدنی و نحوه مدیریت آنها به تفکیک هر استان به زودی ابلاغ می‌شود.

گفتنی است در این نشست هر کدام از نمایندگان HSE سازمانها و شرکت‌های تابعه ضمن تشریع اقدامات انجام داده سازمان متبوع خود به بیان پیشنهادات و انتقادات پیرامون مشکلات حوزه کاری خود پرداخته و جواب لازم را از سوی مدیرکل دفتر امور ایمنی، محیط زیست و انرژی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز