خبرگزاری کار ایران

علی فاضلی خبر داد:

توافق برد – برد اصناف با سازمان امور مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۳۴

رییس اتاق اصناف ایران: اصناف وسازمان امور مالیاتی در توافقی برد - برد، رونق کسب وکار وتوسعه اقتصادی کشوربا مشارکت بنگاه های کوچک ومتوسط را تسهیل نمودند.

رئیس اتاق اصناف ایران با تشریح جزئیات توافق ۱۱ بندی سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور، از تقسیط مالیات مودیان صنفی کشور خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار اصناف و سازمان امور مالیاتی به یک توافق " برد - برد " دست یافته اند.

به گزارش ایلنا، علی فاضلی در تشریح توافق جدید مالیاتی اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: پس از چندین جلسه مشترک و انجام گفتگوهای متعدد بین اصناف و سازمان امور مالیاتی، در نهایت دو طرف در خصوص نحوه پرداخت مالیات سال ۹۳ اصناف با همکاری تشکل های صنفی کشور به توافق نهایی دست یافتند.

رئیس اتاق اصناف ایران در تشریح جزئیات بیشتر این توافق مالیاتی، تصریح کرد: تمامی مودیان صنفی در کل کشور با تکمیل اظهارنامه های الکترونیکی می توانند امسال بر اساس این توافق نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی از تمامی تشکل های صنفی و اتحادیه های سراسر کشور درخواست کرد که اشکالات مودیان صنفی در پر کردن فرم های اظهار نامه های الکترونیکی را در کوتاه ترین زمان حل و فصل کنند و تاکید کرد: اصناف حداکثر تا۳۱/۴ / ۹۳ زمان مقرر تعیین شده نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه های الکترونیکی اقدام کنند تا در شمول این توافق مالیاتی قرار بگیرند.

فاضلی با یادآوری اینکه بر اساس توافقی که با سازمان امور مالیاتی کشور انجام گرفته مقرر شده است که ۴۰ درصد مالیات ها به صورت نقدی و الباقی در ۶ قسط توسط مودیان پرداخت شود، بیان کرد: این ۶ قسط توسط مودیان تا پایان دیماه سال جاری مطابق با یک برنامه زمان بندی پرداخت خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص میزان افزایش مالیات ها در سال جاری توضیح داد: بر اساس بند " ج " قانون مالیاتی ۸۰ درصد مشمولانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات در سال ۱۳۹۱ پرداخت کرده اندجهت سال مالی ۹۲ با چهار درصد افزایش درپرداخت مالیات روبرو خواهند شد.

وی افزود: همچنین آن دسته از مودیانی که بین یک تا سه میلیون تومان مالیات در سال ۱۳۹۱ پرداخت کرده اند، جهت سال مالی ۹۲، مشمول ۹ درصد افزایش مالیات خواهند شد و آن دسته از مودیانی که از سه میلیون تومان به بالا مالیات پرداخت کرده اند، با ۱۴ درصد افزایش مالیات روبرو خواهند شد.

فاضلی همچنین درباره درصد نمونه گیری مالیاتی اصناف در سال جاری هم گفت: مودیانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند، چهار درصدشان مشمول نمونه گیری مالیاتی خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مودیانی که بین یک تا سه میلیون مالیات پرداخت کرده اند، مشمول پنج درصد نمونه گیری مالیاتی می شوند، تصریح کرد: همچنین مودیانی که بیش از سه میلیون تومان مالیات پرداخت نموده اند، مشمول هشت درصد نمونه گیری خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مودیانی که در این طرح مشمول می شوند از حمایت کامل اتاق اصناف و سایر اتحادیه ها و تشکل‌های صنفی کشور برخوردار خواهند بود، تاکید کرد: بر اساس توافقی که با سازمان امور مالیاتی انجام شده مطابق با لیستی که توسط اتحادیه ها ارائه می شود بحثنمونه گیری انجام خواهد شد.

فاضلی از این توافق به عنوان یک توافق " برد – برد " بین اصناف و سازمان امور مالیاتی یاد کرد و افزود: با این توافق هم مالیات ها به دولت در زمان مقرر وبه میزان منطقی به اقتضای شرایط اقتصادی کشورپرداخت می‌شود و هم مودیان کشور از حداکثر میزان افزایش مالیاتها مطلع شده و هم شرایط پرداخت تقسیطی برایشان فراهم است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی و بیش از ۸۵۰۰ اتحادیه صنفی و۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور، یادآور شد: قطعا آرامش تشکل های صنفی علاوه بر تضمین اشتغال پایدار در سطح کشور منجر به رونق اقتصادی، ارتقای امنیت اقتصادی و حتی سیاسی در سطح کشور خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز