خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک:

روند اجاره بها وقیمت مسکن همچنان سیر نزولی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۳۲

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با فصل جا به جایی مستاجران آمارهای موجود در سامانه کد رهگیری نشان از سیر نزولی اجاره بها در کشور و تهران می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با فصل جا به جایی مستاجران آمارهای موجود در سامانه کد رهگیری نشان از سیر نزولی اجاره بها در کشور و تهران می دهد.

به گزارش ایلنا، حسام عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش ثبت قراردادهای اجاره در تهران وکشور در طی روزهای گذشته تاکید کرد: با توجه به کنترل وکاهش بیش از۱۰ درصدی نرخ تورم از سوی دولت وعرضه حجم زیاد ی ازواحدهای مسکونی خالی(به دلیل خواب بیش از حد و غیر منطقی سرمایه، افت ارزش واحد مسکونی وعدم گردش سرمایه، رکود حاکم بر بازار که متاثر از عدم تطابق قدرت خرید عمومی با قیمت های غیر منطقی وغیر متعارف کنونی است) به بازار اجاره بها وسیر کاهش قیمت مسکن بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از سال ۹۲ تاکنون که همچنان ادامه دارد، منطبق با رویدادهای حاصله، شاهد روند نزولی قیمت مسکن و اجاره بها هستیم.

وی تصریح کرد: آمارهای سامانه کد رهگیری نشان از کاهش نرخ اجاره بهای مسکن مطابق با کاهش قیمت مسکن وکاهش نرخ تورم در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین ماه دارد که این کاهش می بایست از سوی مالکین وخصوصا مشاوران املاک در انعقاد قراردادهای جدید لحاظ شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: این در حالی است که با سیاست های ضد تورمی دولت، ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ تورم، توسعه روابط تجاری وافزایش درآمدهای ارزی وهمچنین توسعه روابط سیاسی، دیگر جائی برای عرضه مسکن با قیمت هایی غیر متعارف وجود نخواهد داشت ودر شرایط بهبود وضعیت اقتصادی که همگان شاهد آن هستیم احتکارکنندگان مسکن به طور قطع متضرر خواهند شد.

وی ضمن اینکه تنها راه گره گشایی از رکود سنگین بازار مسکن را کاهش قیمت ورسانده آن به حدی که با قدرت خرید عمومی مردم مطابقت داشته باشد دانست، گفت قدرت خرید مردم با شرایط اقتصادی و تورمی بوجودآمده، عملا یک سوم سال ۸۴ است در صورتیکه ما با قیمت های افسار گسیخته مسکن درحال حاضر روبروهستیم که این با هیچ منطق و ضابطه اقتصادی هم خوانی ندارد و به هیچ شکل نمیتوان بین قدرت خریدعمومی و قیمت های فعلی رابطه ایجاد کرد، تا زمانی که باکاهش قیمت و منطقی شدن آن، بین تولید و مصرف ارتباط معقول ایجاد شود و بتوان به بازار رونق داد.

وی در خصوص برخی فرافکنی افراد از طریق مصاحبه های گوناگون با برخی رسانه ها گفت: اینگونه مصاحبه های بیشتر جنبه منفعت طلبانه و شخصی دارد و با اینگونه ادبیات غیرکارشناسی و تشویش در افکارعمومی نمیتوان واقیت ها را نادیده گرفت و با ترساندن مردم، توان مالی آنها را برای خرید و حتی اجاره مسکن افزایش داد و این روش آب در هاونگ کوبیدن است.

وی ضمن توصیه به مصرف کنندگان برای حفظ آرامش وعدم نگرانی از بازار مسکن واجاره بها، به فروشندگان وصاحبان ساختمان وهمچنین مواکدا به مشاوران املاک وافراد غیر متخصص توصیه کرد از هر گونه فرافکنی وایجاد شبهه در افکار عمومی والقا شرایط نامساعد وقیمتهای نامتعارفی که به بی اعتمادی مردم دامن می زند خودداری نمایند، چرا که به طور قطع با این روند، در هرسال، بازار مسکن، رکود سنگین تری را تجربه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز