خبرگزاری کار ایران

علی دینی در گفت و گو با ایلنا اعلام کرد:

عقب ماندگی در تکنولوژی ماحصل جریان های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۲۲

کشور هایی همانند ژاپن و کره جنوبی که صد ها برابر از ما سنت گرا تر بوده اند امروز با تغییر رویکرد به قطب های صنعتی جهان تبدیل شده اند و ما نیز باید همانند آنان حرکت کنیم و نه اینکه از آنان چندین سال عقب تر حرکت کنیم.

یک کارشناس اقتصادی گفت: به دلیل برخی از جریان های سیاسی طی دهه های گذشته از دانش روز عقب مانده ایم.

علی دینی ترکمانی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی از تصمیمات سیاسی در طی دهه های گذشته و البته بی توجهی مسئولان وقت به مسائلی از جمله تخصص و دانش امروز کشور با بسیاری از مشکلات اقتصادی مواجه است که از شاخص ترین آن می توان به عقب ماندگی در زمینه تکنولوژی اشاره کرد. بنابراین باید توجه داشته باشیم که در طی این سالها نه تنها به طور موازی در زمینه توسعه و رشد تکنولوژی گام برنداشته ایم بلکه امروز شاهد هستیم کره جنوبی در چه سطحی از تکنولوژی قرار دارد و ایران در چه سطی و این خود نشان از فقر دانش در ایران دارد.

وی افزود: نگاه مسئولان نباید از بالا به پایین باشد چرا که این نوع تفکر پیامد های منفی بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت و باید آنان دیدگاه های خود را اصلاح کنند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه صحبت های خود به همکاری تمامی بخش ها در کشور اشاره کرد و گفت: اینکه برخی می گویند بی توجهی ریشه در ساختار جامعه دارد را من قبول ندارم و فکر می کنم این مهم را تا حدودی باید به چالش کشید و اعلام کرد کشور هایی همانند ژاپن و کره جنوبی که صد ها برابر از ما سنت گرا تر بوده اند امروز با تغییر رویکرد به قطب های صنعتی جهان تبدیل شده اند و ما نیز باید همانند آنان حرکت کنیم و نه اینکه از آنان چندین سال عقب تر حرکت کنیم.

وی یاد آور شد: باید به این نکته نیز اشاره کرد روزی که ایران صنعت خودرو سازی خود پایه گذاری کرد خبری از صنعت خودروسازی در بسیاری از کشور ها نبوده است و چینی که امروز خودرو هایش را به بازار ما روانه کرده است حتی در ان زمان برنامه ای برای تولید خودرو نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز