خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

کشور فقیر نمی تواند مستقل باشد / مسئولیت معوقات بانکی بر عهده قوه قضائیه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۵۳

باید با کسانی که به صورت قانونی تسهیلات می گیرند و در جای دیگر مصرف می کنند و افرادی که به صورت قانونی تسهیلات می گیرند و در همان محل مشخص آن را هزینه می کنند تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران با اشاره به این که به مسئله ارزش تولید و ثروت ملی در کشور غفلت شده است اظهار داشت: در حالی که نفع تولید و سرمایه به خودی خود دارای ارزش بالایی است امّا به درستی به آن پرداخته نشده است و گاهی به عنوان ضد ارزش تلقی شده است.

وی افزود: استقلال بدون غنای کشور حاصل نمی شود و یک کشور فقیر نمی تواند مستقل باشد.

محسنی اژه ای با تاکید بر انضباط و مقررات خاطر نشان کرد: اگر فساد در کشور نهادینه و گسترده شود مشکلات پیچیده ای برای زندگی فردی و اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: انتظار می رودبخش خصوصی در موضوعات تصمیم سازی وارد شود، هر چند این امر هزینه‌هایی را نیز به همراه دارد.

وی در مورد معوقات بانکی نیز گفت: در این مهم مقصر اصلی بانکها هستند و مشتریان نقش کم رنگ تری دارند و به طور قطع تفاوت است بین کسانی که با خلاف و نقض قانون و زد و بند رشوه دادن تسهیلاتی را دریافت می کنند و در جایی دیگر مصرف می کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: باید با کسانی که به صورت قانونی تسهیلات می گیرند و در جای دیگر مصرف می کنند و افرادی که به صورت قانونی تسهیلات می گیرند و در همان محل مشخص آن را هزینه می کنند تفاوت باشد.

محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: در مورد آخر نه تنها نیابد با این افراد برخورد قضائی نشود بلکه باید آنها مورد حمایت نیز قرار گیرند.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: باید آسیب شناسی جدی در مورد معوقات بانکی صورت گیرد و این معوقات کاهش پیدا کند که در این زمینه مسئولیت اصلی با قوه قضائیه نیست.

وی با طرح این سوال که ما در کشور به چه تعداد بانک و شعب بانکی نیاز داریم گفت: آیا لازم است در یک خیابان بیش از ۱۰ مورد شعبه اعتباری وجود داشته باشد، مسلما‍ً این امر درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز