خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفتگو با ایلنا:

قیمت قطعی گندم در فصل برداشت تعیین خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۳۷

با توجه به بارندگی‌های نسبتاً خوبی که در یک سال گذشته در سطح کشور صورت گرفته دغدغه کشاورزان نسبت به سال گذشته در خصوص آب کشاورزی کمتر شده است و با توجه به وضعیت خوب سد‌ها باید به‌‌ همان میزان آب بیشتری را برای زمین‌های کشاورزی‌‌ رها کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در حال حاضر قیمت گندم تضمینی کیلویی ۱۰۵۰ تومان است که با توجه به افزایش قیمت حاملهای انرژی و افزایش هزینه‌های ناشی از آن باید در تعیین قیمت آن تجدید نظر شود اما در حال حاضر تصمیم جدی در این خصوص صورت نگرفته است و احتمالاً قیمت قطعی گندم در فصل برداشت تعیین خواهد شد.

سید شکر خدا موسوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص چگونگی محاسبه قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان در سال جاری اظهار داشت‌: قیمت گندم باید به عنوان یک کالای استراتژی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: در حال حاضر قیمت گندم تضمینی کیلویی ۱۰۵۰ تومان است که با توجه به افزایش قیمت حاملهای انرژی و افزایش هزینه‌های ناشی از آن باید در تعیین قیمت گندم تجدید نظر شود اما در حال حاضر تصمیم جدی در این خصوص صورت نگرفته است و احتمالاً قیمت قطعی گندم در فصل برداشت تعیین خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای پرداخت سهم بخش کشاورزی از درآمدهای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه این برنامه‌ها در قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی و صنعت ذکر شده است تاکید کرد: دولت باید مقداری از درآمدهای ناشی از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را صرف توسعه وترویج کشاورزی کشور کند.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر اینکه پول یارانه‌ها باید صرف بخشهای زیر بنایی کشاورزی شود ادامه داد: این زیرساخت‌ها باید هم از جهت کارخانجات تکمیلی کشاورزی و هم در بخش مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در خصوص تخصیص اعتبارات آبرسانی به کشاورزان و عشایر نیز گفت: وزارت نیرو قصد دارد آب کشاورزی را به‌‌ همان میزانی که همه ساله در کانالهای یک و دو به زمین‌های کشاورزی ارسال می‌شد، امسال نیز به‌‌ همان شیوه ومیزان آبرسانی شود.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به بارندگی‌های نسبتاً خوبی که در یک سال گذشته در سطح کشور صورت گرفته دغدغه کشاورزان نسبت به سال گذشته در خصوص آب کشاورزی کمتر شده است و با توجه به وضعیت خوب سد‌ها باید به‌‌ همان میزان آب بیشتری را برای زمین‌های کشاورزی‌‌ رها کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت برای پروار دامهای نارس؛ سازمان دامپزشکی کشور رامتولی اصلی این امور معرفی کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی موظف است که به دامپروری کشور چه در حوزه صنعتی و چه در حوزه سنتی کمک کند.

وی در ادامه این مطلب گفت: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات خوبی جهت حمایت دامداران کشور در نظر گرفته از جمله اینکه اگر کشاورزی ۵۰ راس دام داشته باشد می‌تواند از تسهیلات دفترچه عشایر و دام استفاده کند و از طرفی در خصوص رسیدگی به سلامت دام نیز ۷۰ درصد از هزینه‌های دامپزشکی در این خصوص به صورت رایگان برای دامپروران صوررت می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اعتبارات نسبتا خوبی که به صندوق بیمه کشاورزی تعلق گرفته است تصریح کرد: چنانچه زمینه برای صادرات محصولات دامی در کشور فراهم شود دامپروران با انگیزه بیشتری به پرورش دام خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز