خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

واقعی نبودن قیمت خودرو ناشی از انحصاری بودن آن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۴۹

تقاضا برای خرید خودرو در این هفته نسبت به دو هفته گذشته کاهش یافته به طوری که حتی دلالان نیز به دلیل غیر واقعی بودن قیمت‌ها اشتیاقی به خرید ندارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران خودرو دلیل اصلی نوسانات قیمت در بازار خودرو را انحصاری بودن خودرو دانست و گفت: خودروسازان هر زمان که بخواهند با جلوگیری از فروش خودرو باعثافزایش قیمت‌ها می‌شوند، این در حالی است که اگر خودرو از حالت انحصاری خارج و واردات خودرو به کشور آزاد شود خودرو سازان نخواهند توانست در این عرصه یکه تازی کنند.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پایین آمدن قیمت خودروهای سایپا به میزان یک تا یک و نیم میلیون تومان، با اشاره به اینکه قیمت بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند‏، اظهار داشت: عدم عرضه کافی خودرو به بازار باعثبه وجود آمدن بازار سیا برای آن خودرو خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کم بودن تقاضا برای خرید و بالا رفتن عرضه قیمت خودرو کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تحویل خودرو از سوی خودروسازان در ۲۰ روز گذشته، قیمت خودرو طی این مدت به طور ناگهانی افزایش یافت که در نتیجه این افزایش قیمت، تقاضا نیز کاهش پیدا کرد.

موتمنی با اشاره به راکد بودن قیمت خودرو گفت: تقاضا برای خرید خودرو در این هفته نسبت به دو هفته گذشته کاهش یافته به طوری که حتی دلالان نیز به دلیل غیر واقعی بودن قیمت‌ها اشتیاقی به خرید ندارند.

وی پیش بینی کرد قیمت خودرو در بازار با توجه به فروکش کردن جو روانی در هفته‌های آینده ارزان‌تر شود و به قیمت واقعی خود برگردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران خودرو دلیل اصلی نوسانات قیمت در بازار خودرو را در انحصاری بودن خودرو دانست و گفت: خودروسازان هر زمان که بخواهند با جلوگیری از فروش خودرو باعثافزایش قیمت‌ها می‌شوند، این در حالی است که اگر خودرو از حالت انحصاری خارج شود و واردات خودرو به کشور آزاد شود خودرو سازان نخواهند توانست در این عرصه یکه تازی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز