خبرگزاری کار ایران

ایمیدرو:

برگزاری مزایده ۳۸۴ میلیارد تومانی فولاد آذربایجان توسط خصوصی سازی

کد خبر : ۱۶۶۳۰۳

گروه مالی ملت به عنوان برنده مزایده فروش سهام شرکت فولاد آذربایجان و طرح فولاد میانه انتخاب شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: سازمان خصوصی سازی مزایده ۳۸۴ میلیارد تومانی برای فروش سهام شرکت فولاد آذربایجان و طرح فولاد میانه را بین دو شرکت متقاضی برگزار و گروه مالی ملت توانست برنده شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو، گروه مالی ملت به عنوان برنده مزایده فروش سهام شرکت فولاد آذربایجان و طرح فولاد میانه انتخاب شد.

پیش از این سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، برنده این مزایده ۱۰۰درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان و ۶۵ درصد سهام طرح فولاد میانه را در اختیار می گیرد. قرار است در مدت ۲۰ روز کاری به میزان ۲۰درصد از ارزش این مزایده به صورت نقد و بقیه در اقساط پنج ساله در وجه سازمان خصوصی سازی پرداخت شود.

شرکت فولاد آذربایجان سال ۱۳۷۹ راه اندازی شد و ظرفیت تولید آن ۵۵۰ هزار تن نورد سبک است و در کنار آن طرح فولاد میانه قرار دارد.

طرح فولاد میانه یکی از هفت پروژه استانی محسوب می شود و برای تولید ۸۰۰ هزار تن طراحی شده که قابلیت افزایش تا یک میلیون تن فولاد خام را دارد.

فولادهای آذربایجان و میانه از زیرساخت های مشترکی برخوردارند و سیاست سازمان خصوصی سازی نیز عرضه یکجای سهام دو مجموعه طراحی شد.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مقرر شد ۷۰درصد از مبالغ واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در اختیار همین سازمان قرار گیرد تا صرف طرح های نیمه تمام شود.

سال های گذشته به دلیل اینکه سهام واگذار شده شرکت های ایمیدرو بابت رد دیون صورت گرفته بود، راه اندازی پروژه ها در دست اجرای این سازمان به تعویق افتاد.

تولید فولاد خام کشور در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

شرکت های فولادسازی دولتی و خصوصی، طی ۱۲ ماهه ۹۲ در مجموع ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۱۸۲ تن فولاد خام تولید کردند. تولید فولاد خام کشور در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۱ برابر با ۱۴ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۳۸ تن بود.

تولید انواع محصولات فولادی در ۱۲ ماهه ۹۲ به رقم ۱۶میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۷۴ تن رسید.

محصولات فولادی تولیدشده شامل تیرآهن، ورق عریض، ورق گرم، ورق گالوانیزه، میلگرد، کلاف و لوله توسط شرکت های فولادی بود.

قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد و اکنون بیش از ۲۸ درصد این برنامه محقق شده است. ایران پانزدهمین تولیدکننده فولاد جهان محسوب می شود.

پیش بینی شده تا پایان ۱۳۹۴(سال آخر برنامه پنجم توسعه) ظرفیت فولاد خام کشور به ۴۳ میلیون تن برسد که اجرای طرحهای توسعه سنگ آهن به عنوان تامین کننده مواد اولیه فولاد اهمیت بسزایی دارد.

به منظور افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور طی سالهای ۹۴ - ۱۳۹۰ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های توسعه سنگ آهن باید سرمایه گذاری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز