خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی از مرکز بین‌المللی گندم و ذرت خواستار شد

همکاری‌های به‌زراعی و به‌نژادی در اراضی کشاورزی غرب ایران

کد خبر : ۱۶۵۱۸۰

وزیر جهاد کشاورزی برای این همکاری‌ها از سیمیت خواستار ارائه برنامه پیشنهادی درحوزه های به زراعی و به نژادی گندم در سطح دو و نیم میلیون هکتار گندم آبی و دیم در مناطق غرب و جنوب غربی ایران شد ه است.

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با رییس مرکز بین‌المللی گندم و ذرت(سیمیت) خواستار همکاری‌های به زراعی و به نژادی در سطح ۲.۵ میلیون هکتار در زمین‌های آبی و دیم مناطق غرب ایران شد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی و جمعی از مدیران و معاونان وزارت جهاد کشاورزی ضمن دیدار با رییس و کارشناسان مرکز بین‌المللی گندم و ذرت(سیمیت) خواستار همکاری‌های دوجانبه با این مرکز بین‌المللی شد.

مجتبی رجب بیگی - مدیرکل دفتر ارتباطات و تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی - اظهار کرد: مرکز بین المللی اصلاح ذرت و گندم توانسته است در قالب همکاری‌های بین المللی در کشورهای مختلف جهان با معرفی رقم های مقاوم به آفت و بیماریهای گیاهی از جمله زنگ گندم، سن گندم و خشکیدگی، تولید گندم و ذرت را در واحد سطح افزایش داده و وضع معیشتی کشاورزان را بهبود بخشد لذا ایجاد دفاتر سیمیت در ۱۴ کشور جهان از جمله ایران فرصتی برای همکاری های بین المللی است.

وی ایجاد دفاتر سیمیت را در کشورهای مختلف با۲۵۰ محقق و دانشمند در سراسرجهان با اعتباری بالغ بر ۱۷۳ میلیون دلار، فرصتی برای تبادل تجربه های کشاورزی دانست که می تواند علاوه برفعالیتهای به زراعی و به نژادی گندم و ذرت، مبارزه با آفت ها را هم درابعاد وسیعی دربرداشته باشد.

مدیرکل دفتر ارتباطات و تحقیقاتی سازمان تحقیقات به سخنان وزیر جهاد کشاورزی در مورد آمادگی این وزارتخانه برای توسعه همکاری‌ها با سیمیت و کسب تجربه این مرکز بین المللی را در ترویج کشاورزی بیان کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای این همکاری‌ها از سیمیت خواستار ارائه برنامه پیشنهادی درحوزه های به زراعی و به نژادی گندم در سطح دو و نیم میلیون هکتار گندم آبی و دیم در مناطق غرب و جنوب غربی ایران شد ه است.

وی ابعاد این همکاریها را وسیع و مهم دانست که در آینده نزدیک با ارائه برنامه های مدون از سوی سیمیت، این همکاری‌ها ابعاد وسیع تری پیدا خواهد کرد.

رجب بیگی با اشاره به اینکه علاوه براستفاده از توانمندی‌های داخلی و دانشگاهی، استفاده از ظرفیت‌های سازمانهای بین‌المللی می تواند در توسعه بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد تعمیق این همکاری‌ها را حائز اهمیت دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز