خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در گفتگو با ایلنا:

نرخ دلار با تورم ۲۵ درصدی کاهشی نخواهد شد

کد خبر : ۱۶۳۹۰۹

مطمئنا اقدام دولت برای انصراف بخشی از مردم از دریافت یارانه ها اقدام مناسبی بود اما اینکه مردم استقبال نکردند دلایل متعددی دارد.

دولت با ابزارهایی که در دست دارد می تواند افراد واجد شرایط را برای انصراف از دریافت یارانه تشویق کند.

سید حمید حسینی، عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کاملا قانونی است و دولت اجبار به اجرای آن داشت و راه پیش و پس نداشت.

وی افزود: همانگونه که می دانیم میزان پرداخت یارانه ها به مردم بیشتر از وجه دریافتی دولت بود و دولت نتوانست یارانه ها را در فاز اول هدفمند سازد و مجبور شد بخشی از هزینه ها را از بودجه عمرانی خود تامین کند.

حسینی خاطر نشان کرد: مصرف شدید انرژی در کشور و گسترش قاچاق و رانت در کشور باعثاصلاح قیمت ها شد تا این موضوع عاملی برای صرفه جویی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در تبلیغ انصراف مردم از یارانه موفق نشد افزود: مطمئنا طرح دولت برای انصراف بخشی از مردم از دریافت یارانه ها اقدام مناسبی بود اما اینکه مردم استقبال نکردند دلایل متعددی دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی جامعه کمی نگران کننده است و مردم به این نتیجه رسیدند که نام نویسی کنند اما دولت با ابزارهای که در دست دارد می تواند افراد واجد شرایط را شناسایی کند تا زمینه ای برای انصراف آنها پیدا کند.

حسینی در خصوص نوسانات نرخ ارز نیز گفت: دلار نیز مثل کالاهای دیگراست و انتظار مردم از کاهش نرخ دلار درست نیست و با وجود تورم ۲۵ درصدی نرخ دلار کاهشی نخواهد شد.

وی افزود: در صورتی که در توافقنامه ژنو صلح شود بدلیل افزایش سرمایه گذاریها در کشورنرخ دلار تا ۳۶۰۰ یا ۳۷۰۰ رشد می کند و در صورتی که توافقی صورت نگیرد بدلیل جو روانی که در بازار بوجود خواهد آمد نرخ دلار به ۴ یا ۵ هزار تومان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز