خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق:

بخش تولید در فاز دوم مغفول نماند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۵۶

طی این سال‌ها اقتصاد ایران از تورم سالانه ۱۷ درصدی زجر می کشیده و دولت‌های مختلف برای رفع سیاست‌های مختلفی نظیر افزایش واردات، قیمت گذاری دستوری، تقویت پایه‌های پولی و افزایش حجم نقدینگی را مدنظر قرار داده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش تولید در اجرای فاز دوم مغفول نماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز در چهل و یکمین نشست هیات نمایندگان در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اظهار داشت: متاسفانه در فاز اول حمایت از بخش تولید مورد توجه قرار نگرفت و امیدواریم در فاز دوم بخش تولید مغفول نماند.

آل اسحاق با بیان اینکه ابهام در برنامه‌های دولت در زمینه حامل‌های انرژی امکان برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری‌ را از بین می برد، افزود: ضرورت اینکه دولت برنامه حامل‌های انرژی را تا افق سه چهار سال آینده اعلام کند احساس می شود همچنین موضوع رکود تورمی و چگونگی برخورد با این دو به صورت معضلی مزمن در اقتصاد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ظرف ۳۶ سال اخیر سالانه متوسط ۱۷ درصد تورم داشته ایم

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که ظرف ۳۶ سال اخیر سالانه متوسط ۱۷ درصد تورم داشته ایم خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها اقتصاد ایران از تورم سالانه ۱۷ درصدی زجر می کشیده و دولت‌های مختلف برای رفع آن سیاست‌های مختلفی نظیر افزایش واردات، قیمت گذاری دستوری، تقویت پایه‌های پولی و افزایش حجم نقدینگی را مدنظر قرار داده است.

بخش های اقتصادی ما نیاز جدی و واقعی به نقدینگی دارد

آل اسحاق با تاکید بر این‌که در معضل تورم عوامل متعددی سهیم اند و آنچه که دولت ها به آن توجه نکرده‌اند ضریب فزاینده پولی است، بیان کرد: ‌بخش های اقتصادی ما نیاز جدی و واقعی به نقدینگی دارد با توجه مجموع علل، عوامل و قیمت‌های تمام شده مجبوریم نقدینگی تزریق کنیم.

وی گفت: ظرف ده سال گذشته دولت نسبت به افزایش پایه پولی به صورت سالانه ۱۸ درصد رشد اقدام کرده است، یعنی نسبتی میان تورم و پایه پولی وجود دارد که همه دولت‌ها به آن گرفتار بوده اند.

رکود واقعیت جامعه است

آل اسحاق تصریح کرد: دولت سیاست کنترل تورم با سیاست‌های پولی، مالی و ارزی را انتخاب کرده است که از نظر من این روش جواب می دهد.

آل اسحاق افزود: رکود واقعیت جامعه است و دولت باید توجه ویژه به اشتغال و سرمایه گذاری داشته باشد، در صورتی که دولت به این دو موضوع توجه نکند بازتابی منفی در آینده خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز