خبرگزاری کار ایران

سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران:

حجم تجارت غیر نفتی ایران در سال گذشته به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۴۸۴

در دوازده ماهه سال جاری، ۳۳ میلیون و ۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان از لحاظ وزنی ۱۶.۲۰ درصد و از لحاظ ارزش دلاری، ۹.۵۲ درصد کاهش نشان میدهد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران جزئیات آمار مقدماتی تجارت خارجی کشور در سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد که بر این اساس صادرات غیرنفتی ۴۰میلیارد و ۳۷۶ میلیون دلار و واردات آن ۴۸میلیارد و ۳۶۴میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک در خصوص میزان تجارت خارجی کشور در دوازده ماهه سال گذشته، در مجموع ۴۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵۹ درصد کاهش داشته است.

میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۹۰ میلیون و ۸۳ هزار تن بوده که درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

براساس این گزارش در دوازده ماهه سال جاری، ۳۳ میلیون و ۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان از لحاظ وزنی ۱۶.۲۰ درصد و از لحاظ ارزش دلاری، ۹.۵۲ درصد کاهش نشان میدهد.

البته آمار فوق مقدماتی بوده و آمار قطعی پس پایان تعطیلات نوروز ۱۳۹۲ اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز