خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از کشاورزان در مرحله برداشت و خرید گندم

کد خبر : ۱۵۴۷۶۳

به دنبال تحول اساسی در کشاورزی هستیم / از همه ظرفیت ها و توانمندی های وزارت جهاد کشاورزی برای پشتیبانی و حمایت از تولید این محصول به عمل آید.

وزیر جهاد کشاورزی در ششمین و آخرین نشست ستاد گندم در سال ۹۲ بر لزوم استفاده از تمام امکانات برای افزایش تولید این محصول تاکید کرد و گفت: به دنبال تحول اساسی در کشاورزی هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی با تاکید بر اهمیت محصول استراتژیک گندم برای کشور، بر لزوم استفاده از تمام امکانات برای افزایش تولید این محصول تاکید کرد و از مدیران خواست از همه ظرفیت ها و توانمندی های وزارت جهاد کشاورزی برای پشتیبانی و حمایت از تولید این محصول به عمل آورند.

در این نشست پس از ارائه گزارش رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و با توجه به اهمیت انجام به موقع عملیات و تاثیر ارتقاء کمی و کیفی برداشت مکانیزه در کاهش ضایعات، بر ضرورت پیگیری برای تامین سوخت کمباین ها تاکید و همچنین مقرر شد کمباین ها حین و پس از برداشت باید کارت معاینه فنی داشته باشند.

همچنین در این نشست مقرر شد هماهنگی های لازم با وزارت کشور و پلیس راهور نیروی انتظامی برای سهولت تردد کمباین داران و تامین امنیت آنان توسط مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی پیگیری شود.

در این نشست بر لزوم قرنطینه کمباین ها از نظر آفات گیاهی در زمان جابه جایی تاکید شد و رییس سازمان حفظ نباتات با ارائه گزارشی، آمادگی این سازمان را برای سمپاشی هوایی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری زنگ گندم و همچنین آمادگی شبکه های مراقبت گیاه پزشکی را برای پیشگیری از شیوع آفات و بیماری ها در ایام نوروز اعلام کرد.

همچنین در این نشست، رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی طی گزارشی با اشاره به آغاز برداشت گندم در مناطق گرمسیر(خوزستان) در فروردین ماه ۹۳، آمادگی کامل این سازمان را برای خرید گندم از کشاورزان اعلام کرد.

در این نشست، محمد حسین شریعتمداری مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هماهنگی و اقدامات انجام شده در خصوص تولید گندم از شهریور ماه امسال گفت: یکی از موضوعات اساسی برای افزایش تولید گندم توجه به بذر این محصول است که در این زمینه باید رقم های مناسب برای دستیابی بر اهداف موردنظر تولید این محصول استراتژیک از طریق سازمان تحقیقات به کشاورزان معرفی شود.

وی کود پتاسه را بنیان استحکام مزارع تولید گندم عنوان کرد و گفت: متأسفانه مزارع گندم در سال های اخیر از این نوع کود محروم بوده اند.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی سپس بر ضرورت تجهیز ماشین آلات و ناوگان شخم و سم پاشی مزارع تأکید کرد و گفت: توسعه مشارکت مردمی در زمینه تولید گندم یکی از راهکارهای افزایش تولید این محصول به حساب می آید.

در پایان این نشست وزیر جهاد کشاورزی از تلاش های اعضاء ستاد گندم در شش ماه اخیر تقدیر و تشکر کرد.

یادآور می شود؛ بر اساس رویکرد دولت یازدهم و اهتمام وزیر جهاد کشاورزی، اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در شهریور ماه و تأمین نهاده های تولید و همچنین تشکیل ستادهای تخصصی برای پیگیری مسایل اساسی بخش کشاورزی از جمله ستاد گندم به عنوان اولویت وزارت جهاد کشاورزی تعیین شد که این امر موجب ایجاد فضای امید و نشاط در بین کشاورزان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز