خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تولید ۸۰ درصد از تجهیزات فولاد در داخل کشور به زودی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۲

هم اکنون از ۹۰۰ شهرک صنعتی نزدیک به ۸۰۰ شهرک دارای گاز طبیعی است و از نیروگاه‌های کشور ۲ تا ۳ خط گاز دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس چشم انداز برنامه ۵ ساله ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد خام در نظر گرفته شده که هم اکنون به ۲۴ میلیون تن ظرفیت رسیده این در حالی است که تنها ۱۵ میلیون تن تولید داریم و این فاصله ۸ میلیون تنی باید جبران شده و این نارسایی باید به کمک کلیه دست اندرکاران این بخش مرتفع گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار اظهار داشت: هر چند ایران کشوری صد در صد صنعتی نیست اما می توان ۸۰ درصد از تجهیزات صنعت فولاد را در داخل تولید کرد.

وی افزود: فروش دانش فنی و کالا از گذشته از سوی کشورهای دیگر به کشور ما وجود داشته اما هم اکنون باید در این راه ابتکار جدیدی انجام داد. به گونه‌ای که کشورهای دیگر می‌توانند در بخش تجهیزات صنعت فولاد به خصوص در شهر اصفهان اقدام به سرمایه گذاری کنند.

نعمت زاده گفت: ما می‌خواهیم استعداد‌های جوانان ما شکوفا شود و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم پس باید شرایطی را برای سرمایه گذاری و ساخت بخشی از تجهیزات صنعت فولاد در کشور فراهم کنیم تا ایران مرکزی برای صادرات خطوط تولید در این صنعت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس چشم انداز برنامه ۵ ساله ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد خام در نظر گرفته شده که هم اکنون به ۲۴ میلیون تن ظرفیت رسیده این در حالی است که تنها ۱۵ میلیون تن تولید داریم و این فاصله ۸ میلیون تنی باید جبران شده و این نارسایی باید به کمک کلیه دست اندرکاران این بخش مرتفع گردد. بنابراین در ۲ تا ۳ فاز برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا این نقیصه در صنعت فولاد برطرف شود.

وی با عنوان اینکه ظرفیت ۲۵ میلیون تنی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می‌رود، افزود: صنعت فولادمان را در جایی بنا کردیم که نه آب کافی وجود دارد و نه گاز و در این دو بخش با ضعف مواجه‌ایم. این در حالیست که صنعت فولاد بزرگ و انرژی بر است و انتقال خطوط انرژی توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: اغلب واحد های فولادی به خصوص آن واحد هایی که از طریق احیاء مستیقم فعالیت می کنند با مشکل کمبود گاز مواجه هستند که امیدواریم از سال آینده این مشکلات برطرف شود.

نعمت زاده اظهار داشت: هم اکنون از ۹۰۰ شهرک صنعتی نزدیک به ۸۰۰ شهرک دارای گاز طبیعی است و از نیروگاههای کشور ۲ تا ۳ خط گاز دارند.

وزیر صنعت با عنوان اینکه در خرمشهر ۳ طرح فولادی وجود دارد اما بیشترین بیکاری نیز در همین شهر است، تاکید کرد: اگر بخش خصوصی طرحی در دست دارد که بدلیل تغییرات نرخ ارز و تغییر شرایط نمی تواند آن طرح را اجرا کنند و با مشکل کمبود نقدینگی روبرو هستند از شرکای جدید دعوت کنند و در صورتی که شریک جدیدی نیافتند ما دهها پیشنهاد شریک برای اجرای طرح های نیمه تمام آنها داریم.

وی همچنین افزود: فاینانس طرح‌های نیمه تمام تامین شده اما قراردادها نهایی نشده بود که اخیرا به تصویب رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز