خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی از نبود انبار استاندارد مرکبات در مازندران انتقاد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۱۲

باید خسارت وارده جبران شود زیرا دولت بنای کمک دارد و مسئولان ویژه نیز در حال بررسی ابعاد خسارت‌ها هستند تا اطلاعات جمع‌آوری در اختیار ستاد مربوطه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا باغداران استانی که نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنند نباید انبار با ظرفیت استاندارد و سردخانه‌ای مفید داشته باشند که در مقابل مخاطرات ایمن بمانند؟

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در جلسه بررسی آخرین وضعیت میزان خسارات وارده ناشی از بحران سرما در غرب مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در پی بارش برف و سرمای اخیر مشکلات زیادی برای بخش‌های گوناگون کشاورزی به ‌ویژه باغی، گل و گیاه و دام و طیور به وجود آمده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت رییس‌جمهوری، از ساعات اولیه این واقعه برای پیگیری مشکلات مردم، گروهی برای بررسی میزان خسارات و مشکلات به منطقه اعزام شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رییس‌جمهور نیز قول داده که در حد توانایی‌های دولت به مشکلات مردم رسیدگی کند، تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی طرفین، مشکلات بخش کشاورزی که ضایعه بزرگی نیز بوده است و خسارات فراوانی به بار آورده حل می‌شود.

حجتی با اعلام اینکه در بحران سرمای اخیر حاصل دسترنج مردم از بین رفته است، گفت: باید خسارت وارده جبران شود زیرا دولت بنای کمک دارد و مسئولان ویژه نیز در حال بررسی ابعاد خسارت‌ها هستند تا اطلاعات جمع‌آوری در اختیار ستاد مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نکات مهمی در این جلسه از سوی مسئولان منطقه درباره ابعاد این بحران گزارش شد، اظهار کرد: باور دارم که اگر خود تولیدکنندگان در این جریان برای حل مشکلات حضور نداشته باشند، دولت هم بخواهد کاری کند نمی‌تواند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مشکل تولیدکنندگان در هیچ جای دنیا بدون حضور تولیدکنندگان حل نمی‌شود، گفت: تا امروز هم اگر کاری صورت گرفته دلیلش حضور تولیدکنندگان بوده است.

وی با اشاره به خسارات سنگین در برف مازندران گفت: این همه زحمت کشیده می‌شود مزرعه و نهالی نوپا با خون دل و هزینه‌ها به محصول می‌رسد و با سرما، گرما و آفت‌ها از بین بروند واقعا چرا باغداران استانی که نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنند نباید ظرفیت انبار استاندارد و سردخانه‌ای مفید داشته باشند که در مقابل مخاطرات ایمن بمانند؟

وی گفت: آینده کشاورزی این استان و کشور به من و شما بر می‌گردد پس بهتر است برای تولید بهتر به زیرساخت مطمئن بیندیشیم تا سرمایه‌گذاری‌ها به جای خسارت دیدن بازدهی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز